نکات خرید پایه جواهر و پایه حلقه جواهر
  • 2022-11-29

نکات خرید پایه جواهر و پایه حلقه جواهر

با پایه جواهرات می توانید سبک خود را در طراحی جواهرات بگنجانید و با توجه به بودجه و سلیقه خود جواهرات را انتخاب کنید. حال برای اینکه بدانید پایه جواهر دقیقا چیست و چگونه آن را سفارش دهید، از شما دعوت می کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.


پایه جواهر چیست؟

برای ساخت جواهرات ابتدا برای آن قالب طلا می سازند و سپس روی آن نگین و سنگ می گذارند. به طور کلی زیورآلات همان قالبی است که برای زیورآلات بدون نگین و سنگ ساخته می شود و هر کسی می تواند بنا به سلیقه و دلخواه خود آن را سفارش دهد.
با پایه جواهرات می توانید سبک دلخواه خود را در طراحی جواهرات بگنجانید و خودتان جواهرات را بچینید. شما می توانید با توجه به بودجه خود نگین ها و سنگ های قیمتی ارزان تری را انتخاب کنید و یا اگر بودجه برایتان مهم نیست بهترین نوع الماس را برای سرویس طلا، انگشتر طلا، دستبند طلا، آویز طلا و گوشواره طلا انتخاب کنید.با خرید پایه زیورآلات می توانید خلاقیت خود را در طراحی و چیدمان سنگ ها امتحان کنید و آنهایی را که دوست دارید پشت سر هم بچینید .


کاربرد پایه جواهرات چیست؟


پایه های جواهر برای انواع زیورآلات طلا استفاده می شود؛ از انواع انگشتر گرفته تا دستبند، گردنبند، نیم ست و سرویس طلا.


پایه جواهر دیواره ‌دار یا حفره‌ای (Bezel)

این پایه، گوهر را با دیوارهایش احاطه کرده است. این پایه اغلب برای محافظت و نگهداری از سنگ های قیمتی تراش فانتزی مانند الماس های گلابی شکل استفاده می شود.نوع دیگر آن قوسی است که فقط قسمتی از سنگ ها و نگین ها را شامل می شود و به آن مدل نیم دیواره می گویند.


پایه جواهر چنگه‌ای (Prong)

زیورآلات پایه چنگه‌ای برای مدل های تک سنگ استفاده می شود. زیرا برای جلب توجه بیننده به سنگ قیمتی طراحی شده است نه فلز پایه. این پایه جواهرات برای سنگ های قیمتی و الماس بسیار با ارزش استفاده می شود. از آنجایی که طراحی آن باعث می شود نور بیشتری به الماس برخورد کند، درخشان تر و زیباتر می شود.

 

پایه جواهر چنگه‌ای


پایه جواهر چنگه‌ای V شکل (V-prong)

قسمت بالای این جا جواهر دارای پنجه منحنی V شکل است. پایه پنجه ای V شکل برای سنگ های زاویه دار است . از الماس گلابی شکل مربعی استفاده می‌شود. زیرا پنجه های پایه به خوبی از گوشه های تیز جواهرات محافظت می کنند.


پایه جواهر تیفانی (Tiffany)

پایه تیفانی دارای 6 شاخک طراحی شده است تا الماس را تا حد امکان درخشش دهد. از آنجایی که توسط کمپانی تیفانی ساخته شده است و برندهای دیگر اجازه این طراحی را نمی دهند، بنابراین نام پایه را نام تجاری شرکت نیز می نامند.


پایه سولیتر (Solitaire)

پایه جواهرات سولیتر به گونه ای است که فقط یک سنگ در مرکز آن قرار می گیرد. این مدل بسیار محبوب و رایج است و اغلب با مدل چنگه‌ای همراه است. اما سولیتر هایی نیز وجود دارند که به شکل پایه دیواره‌ای طراحی شده اند.


پایه کانالی (Channel)

این پایه ویژه از الماس های گرد ساخته شده و ظاهری درخشان و مجلل ایجاد می کند. طراحان با انتخاب الماس های گرد، مجموعه ای از جواهرات تمیز و مرتب ساخته اند که بیشتر از سنگ‌های باگت می درخشند.


پایه سنگفرشی (Pavé)

هنگامی که سطح طلا با سنگ های کوچک و سنگ های قیمتی زیادی پوشانده شود به آن پایه سنگفرشی (Pavé) می گویند.این نام را به این دلیل گرفته است که سطح آن شبیه خیابانی است که با سنگ های گرانیت سنگ فرش شده است.


پایه مهره‌ای (Bead)

در طرح پایه مهره ای، الماس ها کمی از هم جدا شده اند. در این مدل نگین ها بزرگتر و برجسته تر هستند.

 

پایه مهره‌ای


پایه خوشه‌ای (cluster)

طرح دیگر پایه و چند الماس کوچک است که می توان آنها را به صورت گل یا طرح خیالی در کنار هم قرار داد. این پایه معمولاً چند سطح بالاتر از دست قرار می گیرد که می تواند بسیار باز و فضاگیر باشد یا می تواند فشرده تر باشد.


پایه تراز (Flush)

در این نوع چیدمان، سطح نگین با سطح پایه همسطح است و فقط سطح بیرونی و قسمت کوچکی از قسمت بالایی نگین دیده می شود. در این مدل الماس ها درخشندگی چندانی ندارند اما همچنان زیبا به نظر می رسند.


پایه بالرین (Ballerina)

یکی از انواع حلقه های کلاسیک، مدل چند نگینی بالرین است که زیبایی خود را از نحوه قرارگیری مستطیل ها به صورت مخروطی در اطراف مرکز می گیرد و ظاهری شبیه به دامن بالرین ایجاد می کند.


پایه جواهرات چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

پایه جواهرات شما باید با توجه به خواص طلای شما و هدف استفاده از سنگ قیمتی انتخاب شود. به عنوان مثال، اگر ایمنی یک سنگ قیمتی برای شما مهمتر از درخشندگی آن است، باید به تعداد و شکل فک های پایه توجه کنید. با این حال، اگر درخشش و ظاهر نگین از سایر ویژگی های آن مهم تر است، بهتر است پایه ای را انتخاب کنید که کوتاه تر و پنجه های کمی داشته باشد.

برای درک بهتر مشکل چند مثال می زنیم. به عنوان مثال در پایه 6 دندانه روی نگین های کوچکتر نگین ها دیده می شود. دلیل آن پوشیده شدن سنگ ها با این چنگال ها است. بنابراین، الماس یا سایر سنگ های قیمتی روی رکاب یا پایه نگین گردنبند، درخشش و شفافیت کمتری خواهند داشت.هر چه تعداد دندانه های روی پنجه جواهرساز کمتر باشد، نور بیشتری به سنگ جواهر برخورد می کند و در نتیجه نور بیشتری منعکس می شود. همچنین جلوه درخشانی به جواهرات می‌دهد و باعث می‌شود الماس یا سایر سنگ‌های قیمتی بزرگ‌تر از آنچه هست به نظر برسد.

در عین حال، اگر ایمنی و سلامت سنگ برای شما مهم است، بهتر است پایه‌هایی با حداکثر محافظت انتخاب کنید. به عنوان مثال ، پایه‌های چنگه‌ای با 6 دندانه ممکن است ظاهر و زیبایی سنگ های قیمتی و جواهرات را از بین ببرند و نگهداری و تمیز کردن آنها دشوارتر است، اما نسبت به مدل های دیگر ایمن تر هستند. پس باید گفت که فک بیشتر روی پایه جواهرات مزیت بزرگی برای ایمنی آن است.


این به این دلیل است که هر چنگال به مرور زمان فرسوده می شود و وقتی بیش از حد فرسوده شود، به راحتی خم می شود یا می شکند. بنابراین وقتی پنجه‌ها زیاد باشد، اگر یکی بشکند، پنجه‌های بیشتری برای نگه داشتن نگین‌ها در قفسه باقی می‌ماند. بنابراین، سنگ های قیمتی موجود در جواهرات کمتر احتمال دارد که شل یا گم شوند.پایه ای که بیشتر سنگ های قیمتی را می پوشاند نیز از آن در برابر ضربه های ناگهانی محافظت می کند.

خرید پایه جواهرات سفارشی چه مزایایی دارد؟

مزیت خرید پایه جواهرات سفارشی این است که می توانید هر رنگ، طرح، برش و جنسیتی را روی طلای خود ست کنید. این بدان معنی است که شما مجبور نیستید از جواهراتی استفاده کنید که دقیقاً آن چیزی نیست که می خواهید، بلکه فقط تا حدی شبیه به چیزی است که می خواهید.

 

خرید پایه جواهرات سفارشی

 

خوشبختانه در دهه های اخیر مشتریان جواهرات توانسته اند به صورت حضوری پایه مورد نظر را سفارش داده و سپس با توجه به سلیقه و بودجه خود با سنگ قیمتی مناسب ست کنند.به عنوان مثال، شاید شما عاشق یک حلقه الماس هستید، اما بودجه لازم برای خرید آن را ندارید. حالا راه حل چیست؟ آیا باید آن طرح را به طور کامل نادیده بگیرید؟ خیر، می توانید پایه ای برای این انگشتر بخرید و سپس یک نگین اتمی الماس بر روی انگشتر نصب کنید. به این ترتیب جواهرات مورد علاقه خود را با قیمتی متناسب با بودجه خود خریداری کرده اید.نکته مهم در مورد خرید پایه جواهرات این است که همه چیز مطابق میل شما پیش می رود، از طراحی گرفته تا قیمت و هزینه.


در انتخاب پایه جواهرات به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در انتخاب پایه جواهرات به وزن طلا، عیار طلا، وزن و رنگ سنگ قیمتی توجه کنید. همچنین نوع جواهر و نگین رنگی مورد نظر خود را انتخاب کنید. جواهراتی را انتخاب کنید که مناسب استایل و شخصیت شما باشد.اگر قصد سفارش آنلاین زیورآلات را دارید، هنگام ثبت سفارش حتما به تمام جزئیات توجه کنید. به عنوان مثال توجه داشته باشید که پایه جواهرات برای انگشتر یا پایه جواهرات برای سرویس های طلا می خواهید. یعنی نوع طلایی که قصد خرید دارید را مشخص کنید.

سپس وزن طلایی، درجه طلایی و رنگ طلایی را انتخاب کنید. پس از انتخاب طلا، بروید و نگین ها و سنگ های مورد نظر خود را انتخاب کنید. نوع و رنگ سنگ را انتخاب کنید. بهتر است برای جذابیت بیشتر، نوع سنگ را بر اساس رنگ طلایی سفارش دهید. برای مثال رنگ های گرم برای طلایی و رنگ های سرد برای پلاتین مناسب ترند. برای رزگلد نیز می توانید سنگ های خانوادگی را در رنگ های قرمز و صورتی انتخاب کنید.

به طور کلی، انتخاب پایه مناسب برای سنگ قیمتی یکی از مهم ترین بخش های خرید جواهرات است، زیرا باید مطمئن شوید که سنگ قیمتی در جای خود محکم می ماند و مشکلی برای آن پیش نمی آید.در عین حال درخشندگی خود را حفظ خواهد کرد.


خرید پایه جواهرات

 

از پایه جواهرات انگشتر پایه جواهر دستبند خرید سرویس پایه جواهرات خرید انواع پایه جواهرات. ست های پایه جواهرات حلقه و پایه جواهرات آویز جواهرات شخصی سازی شده را برای شما ایجاد می کند. می توانید جواهرات مورد علاقه خود را با سنگ مورد علاقه خود تزئین کنید. و آن را به گونه ای انتخاب کنید که با سبک و شخصیت شما مطابقت داشته باشد.

با خرید پایه می توانید با توجه به بودجه خود نگین و سنگی را انتخاب کنید که این می تواند یکی دیگر از مزایای این نوع زیورآلات باشد. برای خرید انگشتر نمی توان از الماس استفاده کرد و نگین ها و سنگ‌ های ارزان تری را انتخاب کنید.

تصور کنید در حال ساختن کمد برای خود هستید. البته خرید اقلام کمد لباس، مونتاژ آن ها به اضافه سلیقه خودتان، بسیار لذت بخش تر از کمد لباس های موجود است. در مورد داستان پایه جواهرات هم همینطور است، خرید آن و سپس انتخاب سنگ و نگین برای پایه جواهرات خودتان هیجان وصف ناپذیری را به شما می دهد.

یکی دیگر از مزایای خرید جواهرات، خرید اینترنتی آن است. خرید اینترنتی زیورآلات و خرید اینترنتی جواهرات و انواع آن برای هر دوستدار طلا امتیاز بزرگی است. خرید از این طریق به شما کمک می کند در رفت و آمد خود صرفه جویی کنید. برای مشاهده تمامی مدل ها و طرح ها با مشخصات کامل وب سایت را بررسی کنید و تصمیم نهایی را بگیرید. تفاوت قیمت خرید آنلاین و حضوری نمونه خوبی از این مزیت است.

 

چگونه پایه جواهرات خود را انتخاب کنیم


اصول اولیه جواهرات با توجه به استانداردهای ما متفاوت است و برای برخی افراد ایمنی جواهرات مهمتر از زیبایی است.این افراد باید پایه های جواهرات را با پنجه های بیشتر انتخاب کنند که بهتر از سنگ قیمتی محافظت می کند.هرچه تعداد شاخک ها بیشتر باشد، ظاهر سنگ قیمتی کمتر می شود، احتمالاً به این دلیل که سنگ قیمتی توسط شاخک های بیشتری پوشانده شده است و ظاهر آن را کاهش می دهد.
تمیز کردن و نگهداری قفسه های جواهرات با پنجه های زیاد نیز می تواند دشوارتر باشد.
مزیت استفاده از پایه جواهرات چند شاخه این است که اگر یکی از شاخک ها ساییده و شل شود، شاخک های دیگری وجود دارد که می تواند الماس را نگه دارد، عاملی که باعث امنیت بیشتر جواهرات می شود.


انتخاب سنگ های قیمتی و جواهر برای پایه جواهرات


مرحله بعدی در خرید پایه جواهرات، انتخاب نگین و سنگ برای آن است که به عوامل زیادی بستگی دارد.اولاً نظر شما در انتخاب مهم است، زیرا این گوهر متعلق به شماست و نباید آن را بر اساس نظر دیگران انتخاب کنید.
نکته دوم انواع سنگ ها و نگین ها است، برخی معتقدند سنگ تولد برای آنها خوش شانسی می آورد و قدرت و انرژی آنها را افزایش می دهد. چنین افرادی علاقه زیادی به طالع بینی دارند و می توانند به راحتی سنگ تولد خود را خریداری کنند.

خرید پایه جواهرات

 

 

عوامل موثر بر خرید سرویس طلا و جواهر


وقتی یک جواهر خیره کننده می خرید، خرید مهمی انجام می دهید. در حالی که می‌توانید جواهرات خوب را در بسیاری از فروشگاه‌ها پیدا کنید، برای اینکه مطمئن شوید که جواهراتی را که می‌خرید برای سال‌های آینده دوست خواهید داشت، یک قانون ساده را دنبال کنید: از یک جواهرساز حرفه‌ای بخرید، کسی که می‌توانید به او اعتماد کنید. جواهر فروشی را انتخاب کنید که تعهد به حرفه ای بودن را نشان داده و شهرت خوبی داشته باشد.


اگر جواهرات فروشی به طور معمول تخفیف های باورنکردنی مانند 50 درصد تخفیف یا بیشتر ارائه می دهد، مراقب باشید. خریداران باتجربه ممکن است متوجه شوند که قیمت تخفیف خورده در واقع میانگین قیمت خرده فروشی در جاهای دیگر است. جواهرسازان مورد اعتماد در تمام طول سال قیمت های منصفانه ای ارائه می دهند.


خرید اینترنتی مطمئن جواهرات

هنگام بررسی مهم ترین نکات خرید سرویس جواهرات، باید بدانید که قبل از سرمایه گذاری روی جواهرات خوب، توصیه می کنیم از کسب و کاری که می شناسید و به آن اعتماد دارید و زمانی که خودتان می توانید جواهرات را ببینید، جواهرات خوب را خریداری کنید.اگر به صورت آنلاین جواهرات می‌خرید، از این نکات خرید استفاده کنید تا مطمئن شوید که کیفیت جواهراتی که می‌خرید:

اول، فقط از وب سایت هایی خرید کنید که می دانید امن هستند.

همیشه به جای کارت نقدی از کارت اعتباری استفاده کنید. به این ترتیب، اگر مشکلی پیش بیاید، در واقع هیچ پولی از حساب شما خارج نمی شود و آن را پس خواهید گرفت.

به دنبال سیاست بازگشت با بازپرداخت کامل باشید.

حتما به زمان بازگرداندن جواهرات دقت کنید.

بسته بندی اصلی و رسید را بخواهید.

هنگام خرید الماس های رنگی یا سنگ های قیمتی، گزارش درجه بندی را از یک آزمایشگاه مستقل گوهرشناسی درخواست کنید، هنگام خرید اینترنتی ساعت توجه داشته باشید که اگر ساعت از نمایندگی مجاز خریداری نشده باشد، گارانتی های برخی از تولیدکنندگان معتبر نیست.

مشتری مداری رمز موفقیت در خرید خدمات طلا و جواهر است. از آنجایی که خرده فروشان جواهرات آجری به خرده فروشان همه کانال تبدیل می شوند، اغلب از انتظارات مشتری کوتاهی می کنند. درک بهتر نکات درد مشتریان در خرده فروشی جواهرات چند کانالی به جواهرسازان کمک می کند تا تلاش های خود را برای ارائه یک تجربه مشتری بدون درز افزایش دهند.آنها با ارائه یک تجربه خرید آنلاین بدون درز، استانداردهای بالاتری را برای خدمات مشتری تعیین کرده اند.

در این عصر دیجیتال، مشتریان اغلب تجربیات شاد و ناخوشایند خود را در پلتفرم های نقد و همچنین صفحات رسانه های اجتماعی یک برند به اشتراک می گذارند. جواهراتی که قادر به انطباق با فن آوری های پیچیده و بهبود سطح خدمات مشتری موجود نیستند، در معرض خطر از دست دادن مشتریان در برابر رقبا هستند.


کلام اخر


برای خرید پایه جواهرات محدودیتی وجود ندارد، فقط نوع جواهرات مورد نظر خود را شناسایی کرده و ادامه دهید. پایه جواهرات انواع مختلفی دارد که از پایه جواهرات انگشتر، پایه جواهرات دستبند، پایه جواهرات سرویس و نیمه ست، پایه جواهرات ست انگشتر و حتی پایه جواهرات آویز را شامل می شود. تصمیم بگیرید، برای بازی مهیج هیجان انگیز آماده شوید و خلاقیت خود را آزمایش کنید.

تزیین جواهرات با توجه به سلیقه، نوع و سبک شخصی شما باید بسیار هیجان انگیز باشد. اگر تا به حال چنین تجربه ای نداشته اید و ایده خاصی ندارید، کافی است یک جستجوی ساده انجام دهید تا سبک جواهرات مورد علاقه خود را بیابید و سپس با کمی خلاقیت استایل اختصاصی خود را سفارشی کنید.

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

جواهرات روز دنیا برای عروس خانم ها

انتخاب و خرید جواهرات روز دنیا برای عروس خانم های با سلیقه امروزی بسیار هیجان انگیر و حائز اهمیت است...استفاده از جواهرات مناسب برای شب عروسی تاثیر بسزایی در زیبایی و شکوه ظاهری عروس خانم های امروزی دارد.

نمایشگاه آنلاین طلا و جواهر حلقه عروسی کافه طلا 1401 سری 1

آموزش طلا سازی و جواهر سازی 1401

در صنعت طلا و جواهرسازی همیشه چیزهای جدیدی برای یادگیری یا مهارت هایی وجود دارد که می توان آنها را توسعه داد. آموزشها حرفه ای و مهارتی بسیار کمی در جواهرسازی، نقره‌سازی و صنایع وابسته وجود دارد، اما در هر زمینه‌ای که وارد شوید، از داشتن درک و علاقه به کار با مواد گرانبها سود و لذت خواهید برد. هنگام بررسی گزینه های خود، دانستن این نکته مفید است که گزینه های آموزشی مختلفی از جمله دوره های کارآموزی و دوره های کوتاه مدت یا تمام وقت در کالج ها، دانشگاه ها و مراکز آموزشی وجود دارد. در زیر می‌توانید در مورد طیف وسیعی از این گزینه‌های مختلف و مسیرهای بالقوه برای یک حرفه خلاقانه در صنعت طلاسازی اطلاعات کسب کنید.

فهرست ابزارهای طلاسازی و ساخت جواهرات 2022

- فهرست کامل ابزار برای زرگری، مهره سازی و ساخت جواهرات 1) سندان جواهر 2) انبردست 3) سیم برش 4) اره جواهرساز 5) فایل های دستی و فایل های سوزنی 6) ابزار تکمیل

انواع نگین به کار رفته در جواهرات

جواهرات با انواع نگین ها زیبایی خیره کننده ای را به نمایش می گزارند. نگین های اصل مانند فیروزه، عقیق، و دیگر نگین ها برای تزیین جواهرات بکار می رود.

چگونه سرویس جواهر انتخاب کنیم؟

جواهرات در فرهنگ های مختلف بصورت های مختلفی استفاده می شود؛ مثلا در اروپا انواع انگشتر، گردنبند و گوشواره های ساده و سبک مرسوم بوده، درحالیکه در کشورهای آسیایی نظیر هند و کشورهای عربی، زیورآلات سنگین و پرکار و نیز زیورهای بینی و مچ پا کاربرد فراوای دارد.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد