تاریخچه ساخت و طراحی جواهرات
  • 2022-12-26

تاریخچه ساخت و طراحی جواهرات

در گذشته استفاده از جواهرات قدیم به معنای تراشیدن سنگ های گران بها و آویزان کردن آن ها در گوشه لباس، کمربند ...بود. به نوعی این تراشیدن ها و افزایش زیبایی آن به عنوان جواهرات روی لباس کاربرد داشت که برای طبقه اشراف استفاده می گردید.

در نهایت طراحی جواهرات در قرن شانزدهم به شکل آنچه امروز می بینیم آغاز گردید.  اولین دستبند هم در این زمان یک زنجیر کلفت طراحی شد. از زنجیر طلا ضمن بر زیور آلات در تهیه کیف و سنجاق سینه، قلاب کمربند و کلاه نیز بهره برداری می گردید. از هنر ویترا در گذشته  جهت ساخت گردن بند استفاده می گردید. در سال 1670 در فرانسه شخصی به نام  جورج راونسکرافت از الماس بر روی انگشتر ها بهره برداری نمود که از سوی افراد طبقه اشراف با استقبال فراوانی رو به رو شد.

در ناپل ایتالیا کارلو جولیانی ، اوژینو فونتانی درفرانسه و تیفانی در نیویورک از جمله افرادی هستند  که شروع به طراحی زیور آلات با ویترا نمودند. ازقرن نوزدهم به بعد را باید شکوفایی جواهرات در اروپا دانست. در دهه اول قرن پیوکاستلانی و میکل آنجلو کاتانی از نخستین کسانی بودند که همه ی زیور آلات کلاسیک در اروپا جمع آوری  نموده و به طراحی نمونه های جواهرات باستانی پرداختند. قرن 19، قرن ظهور سنگ سیاه در صنعت طلا و جواهر می باشد و در اصل نماد میهن پرستی می باشند.

بهره برداری  از آلیاژهای مختلف در زیور آلات را آلمانی ها با ساخت بند ساعت از جنس پلاتین در طراحی جواهرات پیاده گردید. بیشترین ایرادی که در این زمان استفاده می‌شد. شامل گل، خوشه گندم، پروانه و خورشید که هر یک به عنوان سمبل شناخته می شدند. سنجاق سینه به صورت گل و با شیشه های نارنجی تزئین شده بود که نماد باروری و پاکی بوده که دوشیزگان در مهمانی ها استفاده می نمودند.

قدمت خاورمیانه و غرب در تاریخچه طراحی طلا و جواهر

سومریان :

جواهراتی است که از مقبره  ملکه پو آبی از جمله قدیمی‌ترین نمونه‌های جواهرات, در آور در سومر پیدا گردید اکنون بلند المقیار شناخته می شود مربوط به هزاره 3 قبل از میلاد مسیح می باشد. در سرداب قسمت بالایی بدن  ملکه با یک نوع ردا ساخته شده دارای مهره ‌های طال و نقره الجورد, کالسدونی, عقیق, کارلین پوشانده شده بود, لبهٔ پایین آن با حاشیه‌هایی ساخته شده از طالی کوچک؛ کارلین و استوانهٔ الجورد تزئین گردیده است. پوآبی به زبان اکدی یعنی حرف پدرم می باشد, فردی مهم در شهر آور سومریان بوده که  پو آبی با نام ملکه مشهور می باشد. مقام 1 پوآبی در حکومت هنوز معلوم  نمی باشد. پو آبی در حکومت سومر نقش فرهنگی اجتماعی مهمی داشته است.

سه سنجاق طالی بلند با سرهای الجورد در نزدیکی بازوی راست او به همراه  سه طلسم شکن به صورت ماهی, که دو تای آن از جنس طال و دیگری از جنس الجورد, چهارمین طلسم شکن طال به صورت دو غزال نشسته قرار داشت.

روی سر ملکه 3 سربند  به عنوان  تاج قرار دارد, که هر یک کوچک تر از تاج پایینی خود می باشند, به یک بند عریض طال می ‌چسبد؛ اولی, برای پوشاندن پیشانی پایین آمد, از حلقه‌های بزرگ بهم پیوسته تشکیل شده است. در حالیکه دوم و سوم از برگهای صنوبر و بید طرح واقعی ساخته شده بودند. 

به طور کلی  فرم جواهرات سومریان تقریباً فرم توسعه یافتهٔ این عصر را نمایش می ‌دهند. تقریباً همه ی تکنیک‌ ها همچون  جوشکاری, آلیاژ؛ الیاف, برش سنگ و حتی میناکاری نیز شناخته شده بودند.

تاریخچه ساخت و طراحی جواهرات

حرفه طراحی جواهرات چیست؟

حرفه طراحی جواهرات یک هنر تخصصی به شمار می رود  که در آن طراحانی حرفه ای و کار بلد، به طراحی و خلق جواهراتی بی نظیر می پردازند. به طور کلی در این حرفه طراح، جواهر مورد نظر را نمی سازد. با این حال بسیاری از طراحان خود سازنده و خالق آثار ترسیم شده شان نیز می باشند.
در ابتدا، طراح شروع به ترسیم یک طرح اولیه می نماید. ابتکار، خلاقیت، الهام گرفتن و استعداد به عنوان ابزار های یک هنرمند طراح جواهرات در جهت خلق یک قطعه منحصر به فرد از یک جواهر خواهد بود. او با تکیه بر چیزی که در ذهن دارد، یک اثر هنری را خلق می نماید. 

Rhinoceros نرم افزار طراحی جواهرات:

راینو محصول کمپانی «مک نیل و شرکا» می باشد. تا به امروز این کمپانی 4 نرم افزار طراحی نموده است که در واقع یکی نرم افزار مادر و سایر آن نرم افزار های کمکی می باشند. چند نمونه از برتری های راینو در مقایسه با نرم افزار های مشابه خود عبارتند از:

1- محیط برنامه به گونه ای طراحی شده که کاربر می تواند به سادگی با فرمان ها و ابزار ها کار کند. این نرم افزار دارای دقت بالایی می باشد و به خوبی فایل های تولید نرم افزار های دیگر را می خواند. راینو از دستوراتی برخوردار بوده که تنها  منحصر به فرد می باشد و کمتر نرم افزاری دارای این مزیت می باشد.

Plugin های این نرم افزار شامل Bongo و Flamingo، Penguin است. Flamingo  در جهت رندرینگ در آن گنجانده شده است. Penguin نیز مانند آن عمل می کند با این تفاوت که خروجی های آن شبیه عکس واقعی نمی باشد. Bongo نیز Plugin متحرک ساز بوده که در موارد خاص می توان از آن بهره برداری نمود.

تفاوت طراحی کلاسیک با مدرن جواهرات

تفاوت طراحی کلاسیک با طراحی جواهر با کامپیوتر به صورت سه بعدی:

طراحی کلاسیک یا به شکل دو بعدی روی کاغذ، تنها ایده ای از مدل مورد نظر را ارائه می کند که بعد از آن فرد مدل ساز که با دست روی موم عمل می کند با بهره مندی از آن، ایده یا طرح مدل مومی آن را با دقت نه چندان کافی ایجاد می کند که جهت ساخت آن زمان بسیار زیادی را با توجه به پیچیدگی آن طلب خواهد کرد.

طراحی به شکل سه بعدی توسط رایانه دارای چندین مزیت در مقایسه با طراحی کلاسیک می باشد. اولین و مهم ترین موضوع این بوده که می توان مدل سه بعدی کامپیوتری را با دستگاه های مخصوص ساخت قالب که از فن آوری متفاوتی دانست، با دقت بسیار زیاد و با کیفیت عالی تولید نمود. مزیت دیگر مدل های سه بعدی تخمین وزن نگین های مختلف و فلزات گران بها با عیار های مختلف است. که معمولا این موضوع مربوط به قبل از تولید آن می باشد. نکته بعدی این که قبل از تولید می توان عکسی از مدل ساخته شده پیش از تولید به مشتری ارائه کرد.

سخن پایانی

بشر همواره از ابتدا  به تزئینات شخصی با استفاده از فلزات علاقه ، از تاریخ غنی و عمیقی برخوردار است که شامل همه فرهنگ های روی زمین می گردد. در حال حاضر جواهرات به شکل انبوه تولید می گردد و به صورت روزانه و معمولی کاربرد دارد، ولی در حدود هزاران سال پیش استفاده از جواهرات شخصی معنای متفاوتی داشت. امروزه انواع مختلفی از جواهرات طراحی و ارائه می گردد که می توانید انواع آن را سفارش و یا در وب سایت کافه طلا مشاهده نمایید.

 

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

فهرست ابزارهای طلاسازی و ساخت جواهرات 2022

- فهرست کامل ابزار برای زرگری، مهره سازی و ساخت جواهرات 1) سندان جواهر 2) انبردست 3) سیم برش 4) اره جواهرساز 5) فایل های دستی و فایل های سوزنی 6) ابزار تکمیل

سفارش ساخت زیورآلات نقره

سفارش ساخت زیور آلات نقره یکی از سبک های رایج در جواهر سازی می باشد که در آن جواهر ساخته شده با نظر و سلیقه مشتری و طبق سفارش او طراحی و ساخته می شود. مراحل متعددی طی می شود تا یک محصول، تولید شده و مورد استفاده قرار گیرد.

الماس مصنوعی چگونه ساخته می شود؟

در کنار الماس طبیعی که از معدن ها به صورت طبیعی استخراج می شود، الماس مصنوعی نیز وجود دارد که ساخته دست انسان است و طی فرایند آزمایشگاهی تولید می شود. این الماس در ساخت انواع جواهرات و همچنین صنایع متنوعی کاربرد دارد.

۷ فلز معروف برای ساخت زیورآلات

<p>دنیای زیورآلات بسیار متنوع است و هر روز طرح هایی جذاب و دوست داشتنی که با مواد بسیار مختلفی ساخته و پرداخته شده اند، و به دنیای مد معرفی می شوند. مواد سازنده زیورآلات شامل فلزهایی که به کمک آن ها طرح های جذابی از زیورآلات ساخته شده و در کنار سنگ های قیمتی و کریستال های بسیار ارزشمند، از جمله مهم ترین عامل در تعیین قیمت و ارزش یک گردنبند  یا دستبند در هنگام خرید زیورآلات میباشند.</p> <p> </p>

سفارش ساخت طلا

<p dir="rtl"> با گذشت زمان و پیشرفت علم و گسترش یافتن فضای مجازی و اینترنت، افراد مدل ها و طرح های مختلفی از طلا را مشاهده می کنند. شما می توانید در زرگری ها به دنبال طرح موردنظر خود باشید. اما گاهی ممکن است نتوانید طلای مورد نظر خود را پیدا کنید و اگر هم بتوانید آن را پیدا کنید قیمت آن بسیار بالا می باشد. این کار ممکن است برای برخی بسیار وقت گیر باشد.</p> <p> </p>

طلای روسی چیست و چه تفاوتی با طلای زرد دارد؟

طلای روس اصطلاحی است که در بسیاری از فروشگاه های طلا و سازندگان طلا و جواهر رایج می باشد. این نوع طلا تفاوت هایی با طلای زرد دارد. درصد خلوص طلای روس از طلای زرد کمتر است بدین صورت که میزان مس به کار رفته در طلای روس از طلای زرد بیشتر می باشد.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد