خرید و فروش فیروزه
  • 2023-10-25

خرید و فروش فیروزه

فیروزه جزء قدیمی ترین سنگ شناخته شده در جهان است که از گذشته تا به امروز، سنگ فیروزه به دلیل رنگ جذابی که دارد، محبوبیت فراوانی بین افراد دارد. در مراکز زیادی این سنگ  خریدوفروش می شود و از جمله پرکاربردترین متریال ها در جواهر سازی است و قرنهاست که مردم سراسر دنیا از این سنگ زیبا باارزش  برای افزایش جلوه جواهرات خود استفاده می کنند.

امروزه زیباترین مجموعه های جواهرات دنیا از فیروزه برای افزایش زیبایی استفاده می کنند  تا جواهرات بسیار چشمگیر و جذاب تر به نظر برسند. هنگام خرید و فروش فیروزه گزینه های متنوع و  متعددی در برابر شما قرار می گیرند. در این مقاله درباره خریدوفروش فیروزه بیشتر آشنا می شویم پس با ما همراه باشید.

فیروزه چیست؟

فیروزه یک کانی کمیاب و ارزشمند که از عهد باستان تا به امروز در ایران شناخته شده است. این سنگ از خانواده سنگ های آذرین است که هم در اعماق زمین و هم در سطح زمین در ناحیه های که دارای آتشفشانی هستند پیدا می شود. این کانی ارزشمند از فسفات، آلومینیوم و نمناک تشکیل شده است و ماده رنگی موجود در آن از مس، آهن است که در سایه های زیبایی آبی،سبز مایل به آبی، سبز و سبز مایل به زرد دیده می شود.

فیروزه از شفافیت زیادی برخوردار نیست اما به دلیل رنگ بسیار دل نشین آن شهرت یافته است. تنوع رنگی آن از آبی آسمان تا سبز روشن می باشد. اما مرغوب ترین سنگ فیروزه‌ای، رنگ آبی آسمانی می باشد که بسیار زیبا و چشمگیر است. این تفاوت رنگ به دلیل میزان ترکیب مس و آهن موجود در آن می باشد. این کانی کمیاب به دست تراشکاران شکل داده می شود و به عنوان نگین برای انگشتر ،گردنبند، گوشواره و ...به کار می‌رود.

معادن فیروزه در ایران

فیروزه ایران به دلیل نقش و اهمیتی که در صنعت جواهرسازی دارد در سطح تجارت دنیا نوعی سنگ قیمتی شناخته شده می باشد که به عنوان سنگ اصیل و مرغوب به کشورهای مختلفی به صورت خام صادر می شود. معادن این گوهر در سراسر جهان موجود می باشد.

اما مهم ترین معادن آن در ایران در شهر نیشابور، دامغان و کرمان موجود است. اما نوع نیشابوری آن از مرغوب ترین فیروزه های جهان محسوب می شود و در بازارهای جهانی مورد معامله واقع می شود. درواقع نیشابور بزرگترین معدن سنگ فیروزه در جهان می باشد. از این مرکز بهترین نمونه های سنگ های فیروزه ای استخراج می شود. این معدن در فاصله40  کیلومتری از مرکز شهر و در شهر مرسوم به شهر فیروزه شهرت جهانی یافته است.

فیروزه کرمان و دامغان و دیگر انواع سنگ فیروزه نسبت به نیشابور از کیفیت پایین تر و قیمت کمتری برخوردار می باشند. سنگ فیروزه دامغان از لحاظ مرغوبیت در رده دوم پس از معدن فیروزه نیشابور و فیروزه شهر بابک کرمان است به همین دلیل فیروزه نیشابور ،یگانه سنگ اصیل و مرغوب جهان است و از محبوبیت بیشتری نزد مردم برخوردار می باشد. در فروشگاه استاد میثم فتحیان نمونه های اصیل فیروزه که با مهارت خاصی روی انواع زیورالات کار شده ارائه می شود.

انواع سنگ فیروزه

سنگ فیروزه یک کانی خیره کننده، ما ت و زیبا است و در بین ایرانیان طرفداران زیادی دارد. این کانی باارزش با توجه به عناصر به کاررفته در تشکیل آن دارای رنگ بندی متنوعی می باشد که به طور کلی به دو نوع متفاوت عجمی و شجری دسته بندی می شوند.

 

انواع سنگ فیروزه

 

فیروزه عجمی: این سنگ با ارزش‌ترین نوع سنگهای فیروزه ای می باشد. این نوع سنگ دارای رنگ آبی پررنگ و به صورت گرد یا بادامی تراشیده داده می شود و هیچ گونه عناصری در آن موجود نمی باشد و رگه ندارد و کاملا صاف است.

این سنگ ها یکی از قدیمی ترین و در عین حال زیباترین شکل‌های موجود در بازار می باشد. البته فیروزه عجمی، فقط در ایران یافت می شود و در بین عرب ها محبوبیت بسیار زیادی دارد. در ایران نوع عجمی نیشابوری بسیار معروف است و با قیمت‌های بسیار بالایی هم معامله می شود. این سنگها دارای جذابیت بسیار خاصی بوده و برای تزیین انواع جواهرات از آن استفاده می شود.

فیروزه شجری: این نوع سنگها رگه یا شجره های سیاه یا قهوه ای برجسته ای دارند که طرحشان به صورت منظم یا غیر منظم می باشد. هرچه رگه های موجود در فیروزه منظم تر و شاخ و برگهای بیشتری داشته باشد قیمت آن هم گران تر خواهد بود. آنها را بیشتر به شکلهای گرد، بیضی، اشکی و چهارگوش می تراشند. از این  نوع سنگ فیروزه شجری بیشتر برای ساخت محصولات فیروزه کوبی استفاده می شود.

انواع مختلف سنگ فیروزه  اصل

انواع سنگ فیروزه بر اساس سه معیار مختلف که شامل رنگ، طرح و محل استخراج دسته بندی می شوند که در متن زیر به شرح آن می پردازیم.

رنگ: رنگ فیروزه هرچه آبی رنگ تر باشد ارزش و قیمت آن بالاتر خواهد بود. این سنگ ها طیف رنگی گسترده ای دارند که از آبی پررنگ شروع می شود تا به سبز  کم رنگ برسد.

شکل ظاهری: بر اساس شکل ظاهری دو نوع عجمی و شجری موجود می باشد. برخی دارای رگه‌هایی می باشند. این رگه ها گاهی در طرحهای منظم و غیرمنظمی تشکیل می شوند. اگر این طرحها منظم و شفاف باشند و به شاخ و برگ های بیشتری داشته باشند از قیمت بالایی برخوردار هستند.  ولی برخی دیگر کاملا صاف و یک دست و آبی می باشند که روی سطح آن هیچ گونه رگه و شکستگی و ناخالصی  دیده نمی شود. این دسته جز کمیاب ترین وگران ترین  سنگ فیروزه‌ای می باشد.

محل استخراج: فیروزه در مناطق مختلف جهان استخراج می شود اما مهم ترین معادن آن در ایران، امریکا تبت و مصر قرار دارد. در ایران مهم ترین معادن به ترتیب در نیشابور، دامغان و کرمان می باشد. باارزش‌ترین و کمیاب ترین فیروزه در جهان، نوع نیشابوری است که در بازارهای بین المللی معامله می شود.

خرید و فروش فیروزه

سنگ فیروزه یکی از انواع سنگ های گران بهایی است که در ساخت طلا و جواهرات از آن استفاده می شود با توجه به رشد صنعت طلا و نقره اطمینان از میزان خلوص و اصل سنگ فیروزه های موجود در بازار از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.  سنگ فیروزه از ترکیب عناصری مانند آهن و مس می باشد که به شکلهای  بسیار زیبا و جذابی تراشیده می شوند و به عنوان سنگ های تزئینی مورد توجه قرار می گیرند و گران بها هستند.

خرید سنگ فیروزه ای تراش نخورده از فروشندگان قابل اعتماد برای مشتریان آسان است و خریداران عمده به راحتی می توانند محصولات با کیفیت بالا و اصل را با قیمت ارزان تر سفارش بدهند. با توجه به استقبال خوبی که برای سنگهای فیروزه ای وجود دارد.

 

 فروش فیروزه

 

تولیدکنندگان جهت بهره مندی از بازار این محصول به دنبال خرید سنگهای قیمتی تراش نخورده با کمترین قیمت و کیفیت عالی هستند که به سود بیشتری دست یابند. قیمت هر سنگ فیروزه ای به زیبایی و خواص آن بستگی دارد. البته که عوامل بسیاری در قیمت سنگ تأثیر دارد که شامل رنگ _محل استخراج -شفافیت --درصد سختی _درصد پراکندگی راه‌ها و ... می باشد. 

خرید وفروش بهترین سنگهای فیروزه ای با کیفیت و زیبا مربوط به نیشابور است و برای فروش آن صفت نیشابوری می دهند تا ارزش بیشتری داشته باشد. چون که مرغوبترین و باارزش ترین فیروزه در جهان متعلق به نیشابور است. درضمن سنگ فیروزه ای از آنجا که ارزش قیمتی زیادی دارد. مانند سایر سنگ های قیمتی بدل هایی نیز دارد که خریداران باید به این نکته توجه و آگاهی کاملی داشته باشند.

خواص سنگ فیروزه

سنگ فیروزه از گذشته های دور مورد توجه انسان‌ها بوده است و از آن استفاده های فراوانی شده است. خرید فیروزه علاوه بر استفاده های زینتی برای درمان امراض روحی و روانی و ... انجام می شده است. سنگ فیروزه از پرکاربردترین سنگ های  موجود در بازار می باشد که مهم ترین وفواید آن به شرح زیر است.

۰باعث بهبود بیماری های روحی مانند افسردگی می شود.

۰باعث افزایش اعتماد به نفس و آرامش می شود.

۰باعث صلح و آرامش و ایجاد عشق و مهربانی در قلب می شود.

۰ارزش معنوی قابل توجهی دارد.

۰ایجاد شادی و سرزندگی در فرد می شود.

۰تقویت  بینایی و چشم می‌شود.

نتیجه گیری

فیروزه نگینی قیمتی و زیبا است. رنگ زیبا و خواص معجزه آسای استفاده فیروزه بر بدن از گذشته های دور تابه حال مورد توجه انسانها بوده است. خرید وفروش این سنگ فیروزه لاجوردی و رگه ها و ریشه های  که در آن  وجود دارد. یکی از پرطرفدار سنگها در میان  ایرانیان است. 

بنابراین برای خرید وفروش فیروزه باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید. چراکه سنگ فیروزه های تقلبی زیادی در بازار وجود دارد و بهتر است که  سنگی که می خرید همراه با شناسنامه  معتبر  باشد و یا از مراکز معتبر خریداری کنید.

 

 
: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

خواص سنگ فیروزه در اسلام

سنگ فیروزه علاوه بر زیبایی خیره کننده ای که دارد از خواص زیادی نیز برخوردار است که در اسلام نیز به آن اشاره شده است در این مقاله به انواع خواص این سنگ زینتی میپردازیم.

سرویس نقره با نگین فیروزه

اصولا سنگهای طبیعی بخاطر خواص و زیبایی که دارند در ساخت جواهرات استفاده میشوند که سنگ فیروزه نیشابور به عنوان بهترین فیروزه جهان از این قاعده مستثنی نیست. ست نقره فیروزه یکی از محصولاتی ست که استقبال خوبی از آن میشود.

انگشتر زنانه فیروزه

امروزه کارخانه های زیادی به وجود آمده است که به تولید انواع انگشتر فیروزه زنانه مشغول هستند. انگشتر فیروزه زنانه دارای جایگاه بالایی برای بانوان می باشد و میان آن ها بسیار پر طرفدار می باشد. یکی از جواهراتی که خانم ها علاقه بسیاری دارند از آن استفاده کنند انگشترهای فیروزه می باشد. از مهمترین نگین ها که در این دسته از جواهرات برای افرودن زیبایی، استفاده می شود نگین فیروزه نیشابور می باشد که در فروشگاه های جواهرات زیادی این نوع جواهرات به فروش میرسد.

فیروزه نیشابوری چیست و معادن آن در ایران کدام است؟

سنگ فیروزه یکی از سنگ های با ارزش است که به دلیل زیبایی و ویژگی های منحصر به فردی که دارد از گذشته تا کنون بسیار مورد توجه قرار گرفته است، در این میان سنگ فیروزه نیشابور یکی از با ارزشترین سنگ های فیروزه محسوب می شود که منبع اصلی آن معادن این سنگ در دامنه جنوبی کوه بینالود است.

چطور فیروزه اصل را از تقلبی آن تشخیص دهیم؟

سنگ فیروزه یکی از سنگ های زیبا و قیمتی است که در انواع مختلفی وجود دارد، فیروزه نیشابور یکی از معروف ترین سنگ های فیروزه است که به رنگ آبی آسمانی بوده و رگه ها و نقطه های سیاه در آن وجود دارد. تغییر رنگ سنگ فیروزه در معرض آفتاب نشان دهنده تقلبی بودن آن است.

سنگ فیروزه چیست؟

سنگ فیروزه کانی از جنس فسفات آبدار، آلمینیوم و مس با ساختار بلوری کج وجهی است و بهترین ناحیه از نظرآ ب و هوایی برای تشکیل این سنگ مناطق خشک است، معدن سنگ نیشابور از قدیمی ترین و مهمترین معدن در کشور و در سطح جهان نیز از شهرت و اعتبار خاصی برخوردار است.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد