راهنمای کامل نگهداری از الماس
  • 2023-11-21

راهنمای کامل نگهداری از الماس

الماس به عنوان سنگ و ماده ای سخت طبیعی روی کره خاکی محسوب می شود. این سنگ سخت و فشرده به خوبی از فلز گرفته تا سنگ و کوه ، قابلیت برش دادن هر جسمی را دارد. برای آب کردن یک سنگ الماس حداقل می بایست ۱۲۹۰ تا ۱۶۵۰ درجه فارنهایت حرارت به آن وارد کنید. درحالی که ساده ترین تماس و لمس می تواند سطح براق و شفاف الماس را تغییر دهد. یکی از مهم‌ترین آیتم‌های جواهری انگشتر است. اغلب برای زیبایی و درخشش بیشتر از الماس برای ساخت انگشتر استفاده می کنند. ارزشمندی و محبوبیت انگشتر الماس به دلیل استخراج سخت الماس است.

 

خصوصیات الماس

پیدایش الماس به دوران باستان بر می‌گردد. الماس یک کانی خاص بوده که در طبیعت تنها از یک عنصر موجود به دست می آید. شبکه اتمی الماس بسیار فشرده است که باعث می ‌شود سخت‌ترین ماده متبلور در زمین باشد. الماس از کربن خالص ساخته می‌شود. ارزش الماس نه تنها در کمیابی و نادر بودن آن بلکه در سختی زیاد و زیبایی آن است.

.

خواص الماس بر روح و جسم

بعد روحانی این گوهر از خصوصیات این گوهر است. این گوهر قادر است شخص را در فعالسازی قسمتی از قشر مغز، که قسمت جلویی لوب پیشانی (Prefrontal cortex) است، یاری رساند. تشخیص خوب و بد، بهتر و بهترین فعالیت کردن در مسیر یک هدف مشخص، پیش‌بینی نتایج و... می تواند از خصوصیات خاص این گوهر بر روی بعد روح باشد.

در سنگ درمانی با الماس این گوهر قادر است چاکرا‌های قلب (چهارم)، چشم سوم (چاکرای ششم) و تاج (هفتم) را تقویت کند و پرورش دهد. رنگ منحصر به فرد الماس از دیگر خصوصیات و ویژگی‌های آن است که  انرژی‌های برتر را جذب می‌کند. به علت داشتن رنگ سفید، می‌تواند ورود به سطوح برتر ارتعاشی روانی را آسان کند

نگهداری از الماس

الماس برای بشر سخت ترین ماده شناخته شده است که در برابر خراش بسیار مقاوم است. با این حال، اگر الماس ها به یکدیگر مالش داده شوند، الماس ها، جواهرات و فلزات دیگر را خراش می دهند. استفاده ازجدیدترین سازمان‌دهنده‌های جواهرات بهترین راه برای نظم دادن ونگهداری از الماس است که به خوبی ایمن و تمیز حفظ می شود. بهتر است به طور منظم جعبه جواهرات خود را تمیز کنید تا جواهرات خود را از نظر آسیب بررسی کنید.

 

از پارچه نرم و بدون پرز استفاده کنید

سنگ الماس پایه‌های ظریف و شکننده دارد و با فشار یا ضربه محکم  اسیب خواهد دید واحتمال شکستن آنها زیاد است و حتی ممکن روی سطح آن ها خش ایجاد شود و دیگر درست نشود. حتما توجه داشته باشید در زمان برس زدن الماس با مسواک این کار را نرم و آهسته انجام نمایید. الماس را پس از مسواک زدن، با آب خالی شست و شو دهید و برای اینکه آب روی سطح سنگ لکه ایجاد نکند، بلافاصله با کمک یک دستمال نرم و بدون پرز، آن را خشک نمایید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که مطمئن شوید همه جای جواهر کاملا خشک شده است.

 

نگهداری از الماس

 

از محلول‌های مضر استفاده نکنید

به هیچ عنوان برای تمیز کردن الماس از خمیردندان، یا محلول‌های شوینده شیمیایی و سفیدکننده استفاده نکنید. مواد شیمیایی آسیب‌های جدی به سنگ الماس وارد خواهند کرد.ممکن است سطح طلایی که به عنوان پایه الماس کار شده را خورده و از بین ببرند.

 

تمیزکاری طلا و جواهرات

قبل از شروع به تمیزکاری، از اینکه طلا و جواهرات شما ساختارهای آسیب‌پذیری مانند سنگ‌ها و نگین ها ندارند، اطمینان حاصل کنید.

از یک راهنمای تمیزکاری گواهینامه‌دار استفاده کنید و دستورالعمل‌های آن را به دقت دنبال کنید.

از خراش‌گیرها و برس‌های نرم استفاده کنید تا طلا و جواهرات را تمیز کنید.

برای تمیز کاری طلا و جواهرات از آب گرم و ملایم استفاده کنید. می‌توانید چند قطره مایع ظرفشویی بی‌رنگ به آب اضافه کنید و با استفاده از برس نرم، به دقت آن‌ها را تمیز کنید. سپس با آب تمیز بشویید و با پارچه نرم و خشک پاک کنید.

در صورت نیاز به تمیزی عمیق‌تر، می‌توانید از محلول شستشوی جواهرات آماده‌ی تجاری استفاده کنید. این محلول‌ها معمولاً برای تمیزکاری ملاس، الماس و سنگ‌های قیمتی مناسب هستند. دستورالعمل‌های استفاده را با دقت دنبال کنید و از پاک‌کننده‌های قوی که ممکن است طلا را تحلیل کنند، خودداری کنید. برای تمیزکردن مداوم، از دستمال نرم و پاک روزانه استفاده کنید و آن‌ها را به دقت پاک کنید.

از تماس طلا و جواهرات با مواد شیمیایی، از جمله مواد تمیزکننده، عطر و لوازم آرایشی که باعث آسیب و تغییر رنگ طلا و سنگ‌های قیمتی می شود خودداری کنید.برای جلوگیری از خراش‌ها و آسیب‌های دیگر، در هنگام ذخیره جواهرات، آن‌ها را به طور مجزا و در جعبه‌ها یا بسته‌بندی‌های نرم قرار دهید. همچنین، از انداختن طلا و جواهرات در تماس با سطوح سخت خودداری کنید.

بهتر است جواهرات خود را به فروشندگان معتبر و متخصص در تمیزکاری و نگهداری طلا و جواهرات مراجعه کنید تا به درستی راهنمایی شوید.با مراقبت و نگهداری مناسب از طلا و جواهرات خود، می‌توانید از طولانی‌مدتی که با آن‌ها همراه هستید، لذت ببرید و همیشه به آن‌ها در شرایط براق و زیبا نگاه داشته باشید.

 

ساخت محلول تمیز کننده الماس

برای  داشتن یک شیشه ارزان قیمت از محلول تمیز کردن جواهرات می توانید خودتان آن را بسازید!برای ساختن پاک کننده جواهرات در خانه خود، برای حفظ درخشش جواهرات الماس و طلا، کافی است به صورت زیر اقدام نمایید.

 

ساخت محلول تمیز کننده الماس

 

۱ قاشق چایخوری مایع ظرفشویی و ۱ فنجان آب گرم را مخلوط کنید

1/2 قاشق چایخوری پاک کننده خانگی مبتنی بر آمونیاک (مانند شیشه پاک کن مانند Windex) اضافه کنید.

جواهرات خود را حدود ۵ دقیقه در محلول خیس کنید و سپس به آرامی با یک مسواک نرم بشویید.

با حوله کاغذی یا پارچه معمولی در هوا خشک کنید یا با حوله خشک کنید.

حالا درخشش و آتش زدن طلا و جواهر خود را در آفتاب تماشا کنید!

 

سخن پایانی

الماس یک کانی که از عنصر کربن با نظم ساختاری مکعبی شکل تتایجاد می شود. اتم های کربن در گوشه ها و در قسمت مرکز این مکعب قرار دارند. به دلیل ساختار پایداری که در میان اتم ها و پیوند قوی کوالانسی وجود دارد بیشترین سختی در تمام کانی ها به اندازه ۱۰ در مقیاس مو است. این مشخصات سنگ الماس را برای به کارگیری در کارهای برشی و مقاومتی بسیار مناسب کرده است. ما فقط قادر هستیم با پودر آن و یا چیزی شبیه به خودش روی آن برش و یا خش بیاندازیم.

باستان شناسان مقدار بسیار زیادی از آن ها را در چشم ها یا بدنه مجسمه های مقدس هندو پیدا کرده اند. در افسانه باستان هندو ذکر شده که الماس کوه نور مربوط به سلطان کارنا بوده که در ۶۰۰۰ سال قبل از امپراتوری آنگا بوده است. برای دیدن نمونه های کار استاد میثم فتحیان و کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت کافه طلا مراجعه نمایید.

 

 
برچسب ها : نگهداری طلا
: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

آشنایی با سرویس جواهرات الماس

سرویس جواهراتی که با الماس تزیین شده اند بسیار زیبا بوده و با درخشش فوق العاده ای که دارند چشم هر بیننده ای را خیره میکنند. شناخت جواهرات الماس برای جواهرسازان راحت است اما افراد دیکر باید بر اساس مشخصات الماس این نوع جواهرات را تشخیص دهند.

اهمیت استفاده از الماس در جواهرات

حلقه نامزدی الماس نشان دهنده عشق و تعهد است. اولین بار حلقه نامزدی الماس توسط کدوک ماکسیلیان اتریشی در سال 1477 به مریم بورگوندی اهدا شد. این روند در سراسر اروپا توسط خانواده‌های اشحلقه نامزدی الماس نشان دهنده عشق و تعهد است. اولین بار حلقه نامزدی الماس توسط کدوک ماکسیلیان اتریشی در سال 1477 به مریم بورگوندی اهدا شد. این روند در سراسر اروپا توسط خانواده‌های اشرافی ادامه داشت تا اینکه سرانجام در مناطق مختلف جهان گسترش یافترافی ادامه داشت تا اینکه سرانجام در مناطق مختلف جهان گسترش یافت

قیمت جواهرات الماس

الماس یکی از با ارزش ترین و کمیاب ترین سنگ های قیمتی است که درخشندگی و سختی فوق العاده ای دارد. این سنگ قیمتی متشکل از کربن خالص است که به طور منظم با هم فشرده شده و بنابراین بسیار مقاوم است. انتشار نور فوق العاده الماس و مقاومت بسیار زیاد آن، آن را به یکی از سخت ترین و با ارزش ترین مواد طبیعی در جهان امروز تبدیل کرده است. این سنگ قیمتی در بسیاری از جواهر سازی استفاده می شود. به همین منظور قصد داریم شما را با انواع و ویژگی های الماس و همچنین خواص الماس آشنا کنیم.

محل پیدایش الماس و تاریخچه آن

الماس یکی از جواهراتی است که در افسانه ها و خرافه ها بسیاری وجود داشته است . الماس از استحکام بالایی برخوردار است و مقاومت فشاری زیادی را تحمل می کند. این سنگ باارزش ترین و قیمتی ترین سنگ می باشد.

درجه بندی الماس چگونه می باشد ؟

الماس های کشف شده از معادن در رنگ، اندازه، وزن، میزان سختی و ویژگی های مختلفی وجود دارند که بر همین اساس درجه بندی می شوند و ارزش گذاری آن ها متناسب با همین درجه بندی انجام می شود.

الماس مصنوعی چگونه ساخته می شود؟

در کنار الماس طبیعی که از معدن ها به صورت طبیعی استخراج می شود، الماس مصنوعی نیز وجود دارد که ساخته دست انسان است و طی فرایند آزمایشگاهی تولید می شود. این الماس در ساخت انواع جواهرات و همچنین صنایع متنوعی کاربرد دارد.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد