نکات استفاده از الماس در جواهرات
  • 2023-12-25

نکات استفاده از الماس در جواهرات

یکی از موارد پرکاربرد در ساخت انواع زیورآلات زنانه و مردانه، الماس است. ویژگی های الماس سبب شده است که مورد توجه بسیاری از جواهرسازان قرار بگیرد و در تولید جواهرات مختلف از آن استفاده شود. سنگ الماس، عشق، ابدیت و پاکی را نشان می دهد و خلاقیت، معنویت، وضوح و استقامت زیادی را برای فرد مصرف کننده به همراه دارد. در ادامه همراه ما باشید تا به نکات استفاده از الماس در جواهرات اشاره کنیم.

 

آشنایی با خواص منحصر به فرد الماس

خواص سنگ الماس سبب تمایز آن از سنگ های قیمتی دیگر شده است و از این رو، یکی از سنگ های پرکاربرد در ساخت جواهرات است. در ذیل چند نمونه از ویژگی های این سنگ قیمتی را معرفی میکنیم:

●بالاترین هدایت گرمایی در میان جامدات را دارد.

●توانایی انتقال طیف نوری مادون قرمز تا ماورای بنفش را دارد.

●دارای شاخص بازتابش بسیار بالا می باشد.

●از خواص نیمه رسانایی قابل توجه برخوردار است.

●مقاومت بالایی در برابر تابش نوترونی دارد.

●سخت ترین ماده شناخته شده است.

●استحکام و صلیب بسیار بالایی دارد.

●کاملا انحلال پذیر در اسیدها یا قلیاها است.

●و…

 

کاربرد الماس در جواهرات

یکی از پرکاربردترین سنگ های قیمتی که در ساخت انواع جواهرات به کار می رود، الماس است. از این سنگ قیمتی در ساخت بسیاری از حلقه های ازدواج و زیورآلات دیگر استفاده می شود. ارزش الماس برابر با ۳۰ میلیارد دلار است که رده های بالاتری از سنگ های قیمتی دیگر قرار دارد. بسیاری از جواهرسازان مانند استاد میثم فتحیان از الماس در تولید انواع جواهرات استفاده می کنند و موجب دو چندان نمودن زیبایی آن می شوند.

 

دلایل استفاده از الماس در جواهرات

نکات استفاده از الماس در جواهرات، یکی از موضوعات مهمی است که از گذشته تا کنون وجود دارد. جالب است بدانید که الماس، تقویت روابط و ایجاد پیوند همیشگی را به دنبال دارد. به طور مثال، اغلب افراد انگشتر سنگ الماس را برای مراسم نامزدی و خواستگاری خود انتخاب می کنند تا زندگی پایداری با شریک خود داشته باشند. به طور کلی، ویژگی های منحصر به فرد الماس سبب استفاده از آن در جواهرات شده است. از جمله:

 

دلایل استفاده از الماس در جواهرات

 

دوام و ماندگاری الماس

به توانایی یک سنگ قیمتی برای مقاومت در برابر مواردی مانند سایش، گرما و مواد شیمیایی، دوام گفته می شود. دوام متشکل از سه ویژگی سختی، مقاومت و پایداری است. سختی بیانگر مقاومت سنگ قیمتی در مقابل خراشیدگی و سایش، مقاومت نشان دهنده مقاوم بودن سنگ در برابر شکستگی و پایداری به معنای مقاومت آن در مقابل تغییرات دما و مواد شیمیایی می باشد. ساختار بلوری بسیار فشرده الماس موجب سختی آن شده است. همچنین الماس در برابر اغلب اسیدها، بسیار پایدار و غیر قابل نفوذ بوده و توانایی تحمل دمای بالاتری در مقایسه با سنگ های قیمتی دیگر دارد. البته ممکن است که الماس در اثر ضربه های شدید، شکسته یا تکه تکه شود.

 

ارزش و قیمت الماس

از مواردی که بر روی قیمت سنگ های قیمتی تاثیر می گذارند، میتوان به هفت مورد زیر اشاره کرد:

●رنگ

●یکنواختی رنگ

●کشور مبداء

●اندازه

●وضوح

●شکل

●کیفیت برش

یکی از کانی های با ارزش و گران قیمت در جهان، الماس است. درواقع الماسی که در طی فرایند طبیعی تشکیل و استخراج شود، در مقایسه با الماس های آزمایشگاهی بسیار گرانبها و با کیفیت تر است. 

 

درخشش بی نظیر الماس

الماس دارای انعکاس نور زیبایی می باشد ک به همین دلیل، در انتخاب حلقه نامزدی جزو اولویت ها است. هر یک از وجه های سنگ الماس عملکردی به عنوان آینه دارند و با برگرداندن پرتوهای نور به سمت بیننده، موجب ایجاد درخششی زیبا می شوند. پس زیبایی سنگ الماس وابسته به درخشش و آتش آن است. درخشش به معنای توانایی انعکاس نور سفید به بیننده و آتش به معنای میزان پراکندگی نور می باشد. بنابراین درخشش و میزان بالای پراکندگی نور، الماس را به گزینه ای ایده آل برای استفاده در ساخت جواهرات مختلف تبدیل کرده است.

 

تنوع در اشکال الماس

الماس اشکال و برش های متنوعی مانند بیضی، گلابی، مارکیز، پرنسس، قلب، کوسن و… دارد. از این رو جواهرسازان از این سنگ قیمتی در ساخت جواهرات خود و به خصوص انگشترهای جواهر نامزدی استفاده می کنند. در صورتیکه میخواهید انگشت شما باریک دیده شود، برش های بیضی یا مارکیز سنگ الماس پیشنهاد می شود. ولی اگر قصد دارد که سنگ الماس بزرگ تر به نظر برسد، سنگ الماس با برش کوسن یا پرنسس انتخاب خوبی است.

 

تنوع در اشکال الماس

 

سنگ الماس، سنگی برای تمام سال

سنگ الماس از سختی معدنی نمره ۱۰ را به خود اختصاص می دهد. یکی از سنگ های قوی و با دوام در میان تمام سنگ های قیمتی، سنگ الماس است. از این رو در جواهرات مختلف از الماس استفاده می شود. به طور مثال، از آنجایی که حلقه نامزدی مدام در دست خواهد بود، نگین الماس انتخاب مناسبی می باشد. زیرا محکم بوده و مستعد خراش نیست.

 

سرمایه گذاری با جواهرات الماس

جواهرات الماس یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری است که تنوع بالایی به سبد سرمایه شما می دهند. بنابراین در عین حال که نوعی سرمایه محسوب می شوند، امکان دسترسی به بهترین جواهرات در دنیای جواهرات را نیز به شما ارائه می دهند.

 

انواع الماس به کار رفته در سرویس جواهرات

از الماس در انواع مختلفی برای ساخت سرویس جواهرات استفاده می شود که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره میکنیم:

●الماس طبیعی: این الماس از معادن استخراج می شود و در صنایع گوناگون از جمله جواهر سازی به کار می رود. اغلب خانم ها انگشترهای خود را از الماس طبیعی سفارش می دهند که جزو یکی از پرطرفدارترین الماس ها به شمار می رود‌.

●الماس سنتزی: قابلیت برش بالا در جواهرسازی یکی از مهمترین ویژگی های الماس سنتزی است‌. معمولا در ساخت گوشواره ها از این الماس استفاده می شود.

●شبه الماس: یکی دیگر از الماس های محبوب که در ساخت سرویس جواهرات مورد استفاده قرار می گیرد، شبه الماس است. جواهرات ساخته شده از این الماس، به عنوان یکی از محصولات جدید در جواهر فروشی ها شناخته می شود.

●و…

 

نتیجه گیری

همانطور که اشاره کردیم، الماس یکی از سنگ های قیمتی پرکاربرد در ساخت انواع جواهرات است. دلایلی که سبب محبوبیت استفاده از الماس در صنعت طلا و جواهر می شود، قطعا بسیار بیشتر از موارد مذکور در این مقاله است. قرن های طولانی است که استفاده از الماس در ساخت انواع زیورآلات مردانه و زنانه مورد توجه جواهرسازان قرار می گیرد.

 

انواع الماس به کار رفته در سرویس جواهرات

 

به طور کلی سنگ الماس محبوبیت خود را مدیون فاکتورهایی مانند ارزش و قیمت بالا، دوام و استحکام زیاد و درخشش و زیبایی خیره کننده می باشد. امیدواریم که پاسخ سوالات خود در این زمینه را کسب نموده و به راهنمایی های لازم در خصوص اهمیت استفاده از الماس در جواهرات دست یافته باشید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

راهنمای کامل نگهداری از الماس

رچه کمتر الماس های خود را لمس کنید برای آنها بهتر است. آیا می دانید هر بار که الماس خود را لمس می کنید، روغن پوست شما به سنگ منتقل می شود

آشنایی با سرویس جواهرات الماس

سرویس جواهراتی که با الماس تزیین شده اند بسیار زیبا بوده و با درخشش فوق العاده ای که دارند چشم هر بیننده ای را خیره میکنند. شناخت جواهرات الماس برای جواهرسازان راحت است اما افراد دیکر باید بر اساس مشخصات الماس این نوع جواهرات را تشخیص دهند.

قیمت جواهرات الماس

الماس یکی از با ارزش ترین و کمیاب ترین سنگ های قیمتی است که درخشندگی و سختی فوق العاده ای دارد. این سنگ قیمتی متشکل از کربن خالص است که به طور منظم با هم فشرده شده و بنابراین بسیار مقاوم است. انتشار نور فوق العاده الماس و مقاومت بسیار زیاد آن، آن را به یکی از سخت ترین و با ارزش ترین مواد طبیعی در جهان امروز تبدیل کرده است. این سنگ قیمتی در بسیاری از جواهر سازی استفاده می شود. به همین منظور قصد داریم شما را با انواع و ویژگی های الماس و همچنین خواص الماس آشنا کنیم.

محل پیدایش الماس و تاریخچه آن

الماس یکی از جواهراتی است که در افسانه ها و خرافه ها بسیاری وجود داشته است . الماس از استحکام بالایی برخوردار است و مقاومت فشاری زیادی را تحمل می کند. این سنگ باارزش ترین و قیمتی ترین سنگ می باشد.

درجه بندی الماس چگونه می باشد ؟

الماس های کشف شده از معادن در رنگ، اندازه، وزن، میزان سختی و ویژگی های مختلفی وجود دارند که بر همین اساس درجه بندی می شوند و ارزش گذاری آن ها متناسب با همین درجه بندی انجام می شود.

تراش های الماس

الماس‌های درشت را چون جواهر به کار می‌برند. الماس را پیش از آنکه به صورت جواهر درآید تراش می‌دهند و پرداخت می‌کنند. تراش و پرداخت الماس در درخشندگی آن تأثیر فراوان دارد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با انوع برش‌های الماس نظیر برش گرد، بیضی، قلبی شکل، مارکیز و ... آشنا کنیم. همچنین مفهوم تراش و اصطلاحات موجود در این هنر توضیح خواهیم داد.اگر در انتخاب طرح الماس به کار رفته در جواهریا هر چیزی که قصد ترکیب کردن آن با الماس را دارید، مردد هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد