فیروزه بهتر است یا عقیق
  • 2024-10-13

فیروزه بهتر است یا عقیق

 

 

یکی از موضوعات جالب برای پژوهش، مقایسه دو سنگ قیمتی فیروزه و عقیق با یکدیگر است. ویژگی های مختلف این دو سنگ مانند رنگ، بافت و معنای فرهنگی و… دو جهان متفاوت از باور و تاریخ را ترسیم می کند. لازم به ذکر است که انتخاب بین سنگ فیروزه و سنگ عقیق، به سلیقه شخصی و هدف استفاده بستگی دارد.

 

در این مقاله قصد داریم به بررسی ویژگی های دو سنگ مذکور و مقایسه آنها با یکدیگر بپردازیم. پس چنانچه قصد کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه را دارید، تا پایان همراه ما باشید. برای مشاهده و خرید انواع طلا روی لینک کلیک نمایید.

 

 

 فیروزه بهتر است یا عقیق

 

 

مقایسه ویژگی های ظاهری فیروزه و عقیق

 

سنگ فیروزه و عقیق در ظاهر و خصوصیات فیزیکی دارای تفاوت هایی با یکدیگر هستند. در ذیل به چند مورد از این تفاوت ها اشاره میکنیم:

رنگ: معمولا فیروزه از رنگ هایی مانند آبی یا سبز با القای رنگ های دیگر برخوردار می باشد. ولی عقیق شامل رنگ های مختلفی مانند قرمز، قهوه ای، سیاه، زرد و… می شود. برای مشاهده و خرید انواع جواهرات روی لینک کلیک نمایید.

سختی: فیروزه سختی کمتری از عقیق دارد. به این ترتیب که سختی فیروزه ۶ و سختی عقیق ۷ است.

بافت: معمولا فیروزه بافت چگالی و مقاومی دارد. ولی عقیق فرکتال ها یا خطوطی درون سنگ داشته و در برخی موارد بافت های چندگانه دارد.

شفافیت: برخی از مدل های فیروزه، براق یا نیمه شفاف می باشند. درحالی که عقیق در همه حالت به صورت شفاف یا نیمه شفاف است.

 

 

مقاومت و دوام فیروزه در مقابل عقیق

 

سنگ فیروزه سنگی آهکی با تحمل فشار ۵ الی ۶ بار بوده که در برابر عوامل بیرونی، مقاومت بالایی ندارد. به همین دلیل احتمال از دست دادن رنگ فیروزه وجود دارد که در اصطلاح می گویند که فیروزه مرده است. در چنین حالتی زنده کردن فیروزه یا برگرداندن رنگ سنگ فیروزه ضروری می باشد. در حالیکه سنگ عقیق سختی بین ۶/۵ تا ۷ دارد و در آن اکسیدهای فلزی موجود است‌.

 

این سنگ جزو سنگ های کوارتز به شمار می رود و متشکل از ترکیب عناصر شیمیایی است. به طور کلی سنگ عقیق را میتوان به عنوان یکی از سنگ های ارزشمند محکم و مقاوم معرفی کرد. بنابراین مقاومت و دوام سنگ فیروزه در مقابل عقیق بسیار پایین است. برای اطلاعات بیشتر در زمینه تسبیح عقیق زیبا روی لینک کلیک نمایید.

 

 

مقایسه ویژگی های ظاهری فیروزه و عقیق

 

 

فیروزه گرانتر است یا عقیق؟

 

سنگ فیروزه خام و عقیق هر دو جزو سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی هستند که عوامل بسیاری در تعیین قیمت آنها موثر می باشند. از جمله این فاکتورها، میتوان موارد زیر را برشمرد:

نادر بودن: کمیاب بودن یک سنگ، در قیمت آن بسیار تاثیرگذار است. به طور مثال سنگ هایی که به دشواری یافت می شوند، قیمت بالاتری از سنگ های در دسترس دارند. 

●کیفیت: سنگ های قیمتی از لحاظ رنگ، شفافیت، نوع برش و وزن قیراط به دسته ها و انواع مختلفی تقسیم می شوند. به طور مثال، با افزایش کیفیت و شفافیت، قیمت سنگ به همان میزان بالاتر می رود.

اندازه: از دیگر مواردی که قیمت سنگ قیمتی را تعیین می کند، اندازه آنها است. سنگ های قیمتی با اندازه بزرگتر و کیفیت بالاتر، با قیمت بیشتری نیز به فروش می رسند.

منشا و اصالت: این موضوع که اصالت و نشات گیری سنگ از کجاست، بر قیمت سنگ بسیار تاثیر می گذارد. 

بنابراین نمیتوان به طور قطعی بیان کرد که قیمت کدام دو سنگ فیروزه و عقیق بیشتر است. هر یک از این سنگ ها بر اساس فاکتورهای مذکور، قیمت گذاری می شوند. شما میتوانید با مقایسه هر یک از این موارد در سنگ ها، به قیمت واقعی آنها پی ببرید. برای اطلاعات بیشتر از سختی سنگ روی لینک کلیک نمایید.

 

 

فیروزه گرانتر است یا عقیق؟

 

 

کدام سنگ برای خواص درمانی بهتر است. فیروزه یا عقیق؟

 

هر یک از سنگ خواص خاص دارند و همچنین این دو خواص و مزایای درمانی سنگ فیروزه و عقیق مختص به خود را نیز دارند. ولی به طور کلی هر یک از این سنگ ها در درمان بیماری های جسمی و روحی تا حدودی در یک راستا قرار دارند. در آموزه های دینی و احادیث ائمه نیز به استفاده از سنگ های عقیق و فیروزه بسیار سفارش شده است. مخصوصا استفاده از این دو سنگ در اجابت دعا و افزایش خیر و برکت در زندگی، بسیار مجرب است.

 

از نمونه این احادیث شامل حدیثی از پیامبر می شود که می فرمایند: هر کس که انگشتر عقیقی در دست خود داشته باشد، غم و غصه را از خود دور می کند. امام صادق نیز در حدیثی فرموده اند که هر شخصی انگشتر فیروزه دست کند، هیچ گاه دست نیاز جلوی کسی دراز نمی کند. لازم به ذکر است که بسیاری از افراد، دو سنگ عقیق سرخ و انواع آن و سنگ فیروزه را در کنار یکدیگر استفاده می کنند که انتخابی بسیار متفاوت و خاص است. پس میتوان گفت که خواص هر دوی این سنگ ها، زیاد بوده و از گذشته های بسیار دور در میان پادشاهان و افراد عادی جایگاه ویژه ای داشتند.

 

 

کدام سنگ برای خواص درمانی بهتر است. فیروزه یا عقیق؟

 

 

خواص درمانی سنگ فیروزه

 

سنگ فیروزه خواص درمانی بسیاری دارد. از جمله:

●تقویت چشم و درمان بیماری های چشمی

●درمان گلو درد و بیماری های ریوی

●درمان دردهای شکمی

●تسکین دهنده بیماری های روحی

●موثر در اصلاح گردش خون

●درمان بیماری های ناشی از کمبود مواد غذایی و تغذیه

●کمک به عملکرد کبد

●درمان دردهای عضلانی و استخوانی

●درمان یبوست

●درمان بیماری های طحال

●درمان انواع سردرد و میگرن

●و…

 

 

خواص درمانی سنگ فیروزه

 

خواص درمانی سنگ عقیق

 

بهترین سنگ عقیق نیز مانند سنگ فیروزه، خواص درمانی متعددی را در برمی گیرد. استفاده از جواهرات ساخته شده از سنگ عقیق مانند عقیق یمنی و عقیق خزه ای و انواع عقیق، می تواند انرژی های منفی را از شما دور کند.

در ادامه چند مورد از آنها را بیان می کنیم:

●جلوگیری از خونریزی شدید

●درمان دردهای استخوانی

●تسکین دردهای ماهیچه ای

●سلامت دندان

●تقویت بینایی

●تقویت باروری

●درمان میگرن

●درمان کبد

●تقویت ریه

●ضد استرس و افسردگی

●مفید برای قلب، مغز و دستگاه گوارش

●تقویت کلیه

●و…

 

 

نتیجه گیری

 

انتخاب بین هر یک از سنگ های عقیق و فیروزه به علایق شخصی و نیازهای شما وابسته است. انگشتر فیروزه، نوعی سنگ قیمتی زیبا و رنگارنگ با نماد آرامش و حمایت است. این سنگ، بهترین گزینه برای درمان ورم مفاصل، ریزش مو، سردرد، بی خوابی و تحریک پذیری روده محسوب می شود.

 

در مقابل انگشتر عقیق یک سنگ پرطرفدار با نماد شجاعت، قدرت و حمایت قرار دارد. این سنگ نیز مناسب ترین انتخاب برای آسم، فشار خون نامتعادل، استرس و تعریق زیاد و… است. شما میتوانید با توجه به خواص و ویژگی های هر یک از سنگ های فیروزه و عقیق، بهترین انتخاب را برای خود انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مشاوره با کارشناسان کافه طلا روی لینک کلیک نمایید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

فرق فیروزه نیشابور با دامغان

فیروزه یکی از سنگ های قدیمی و ارزشمند است که در ایران از معادن مختلفی مانند معادن نیشابور و دامغان استخراج می شود.

تفاوت فیروزه عجمی و شجری

فیروزه انواع مختلفی دارد افرهدی که به این سنگ علاقه دارند می توانند با توجه به ویژگی های ظاهری فیروزه عجمی و شجری تفاوت این دو را پیدا کنند در ادامه به بررسی تفاوت آنها می پردازیم.

فیروزه شجری چیست؟

یکی از سنگ های بسیار زیبا در طبیعت، فیروزه شجری است. به صورت کلی سنگ فیروزه در دو نوع بسیار مشهور فیروزه عجمی و شجری در دنیا یافت می شود و زیبایی منحصر به فردی دارد. در این مطلب به بررسی فیروزه شجری پرداخته ایم.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد