تفاوت حلقه و انگشتر در چیست؟
  • 2024-06-27

تفاوت حلقه و انگشتر در چیست؟

حلقه و انگشتر زیورآلاتی هستند که روی انگشتان دست قرار می‌گیرند، اما تفاوت‌هایی در مورد طراحی، کاربرد و معنی آن‌ها وجود دارد. حلقه‌ها معمولاً به عنوان نماد عشق، ازدواج یا وفاداری استفاده می‌شوند و می‌توانند به صورت تزئینی، سنتی یا مدرن باشند؛ اما انگشتر یک زیور قیمتی است که می‌تواند شامل سنگ‌های قیمتی مانند زمرد، الماس و یک اکسسوری… باشد.

 

در هنگام خرید حلقه و انگشتر به چه نکاتی دقت کنیم؟

خرید حلقه طلا و انگشتر اغلب یکی از تجربیات هیجان انگیز و مهم برای افراد است؛ که ممکن است با چالش‌هایی نیز همراه باشد. برای خرید حلقه و انگشتر به نکات زیر دقت کنید:

 

کیفیت محصول

هنگام خرید حلقه و انگشتر، به کیفیت محصول توجه کنید. به طور مثال در هنگام خرید انگشتر به کیفیت و محکم بودن رکاب انگشتر دقت کنید؛ چرا که برخی از حلقه‌ها یا انگشترها دارای رکاب ضعیفی هستند و با چند بار استفاده کردن یا ضربه دیدن خراب می‌شوند. البته اگر با چنین مشکلی مواجهه شوید، می‌توانید به فروشگاه تعمیرات طلا و جواهر مراجعه کنید و به تعمیر انگشتر کج شده بپردازید.

 

اندازه انگشت

اندازه انگشت خود را قبل از خرید بدانید. برای اندازه‌گیری انگشت خود، از نوار مقیاس یا روش‌های دیگر استفاده کنید و حلقه یا انگشتر را بر اساس اندازه دقیق خود انتخاب کنید.

 

جنس حلقه و انگشتر

حلقه و انگشتر معمولا  از جنس طلا، نقره، الماس، مروارید و دیگر سنگ‌های قیمتی و غیرقیمتی تهیه می شوند. بررسی کنید که مواد ساخت انتخابی شما از کیفیت و استاندارد مطلوب برخوردار هستند یا خیر.

 

شکل حلقه

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید حلقه یا انگشتر باید به آن توجه کنید شکل حلقه یا انگشتر است. برای خرید حلقه، شکل حلقه را بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید. ظاهر انگشترها می‌تواند صاف، پهن، مستطیلی، مثلثی یا دایره ای نیز باشد. در مقابل حلقه‌ها معمولا بسیار ساده هستند به عنوان مثال مدل رینگی یکی از محبوب‌ترین ست‌های حلقه برای عروس و دامادها است؛ همچنین می‌توانید بر اساس سبک خود نیز حلقه را انتخاب کنید، از جمله: مدرن، کلاسیک، ونتیج و….

 

استایل و سلیقه شخصی

برای خرید حلقه یا انگشتر، استایل و سلیقه شخصی خود را در نظر بگیرید. انتخاب حلقه‌ای که با سلیقه شما همخوانی دارد و با لباس‌ها و استایل شما متناسب بوده، مهم است.

 

قیمت حلقه یا انگشتر

هزینه حلقه و انگشتر نیز از دیگر موارد مهمی است که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید. باید مطمئن شوید که با توجه به کیفیت و مواد ساخت آن‌ها، بهای مناسبی را پرداخت می‌کنید.

 

نحوه خرید حلقه یا انگشتر

انتخاب محل خرید نیز از جمله مهم‌ترین مواردی است که باید در خرید حلقه و انگشتر مورد توجه قرار گیرد. اگر از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید، می‌توانید از اطمینان خاطر بیشتری برخوردار شوید و در صورت نیاز به خدمات پس از فروش نیز می‌توانید از آنها استفاده کنید.

 

خرید حلقه و انگشتر

 

کیفیت سنگ

اگر انگشتر شامل سنگ قیمتی مانند الماس یا زمرد است، باید به کیفیت و وزن سنگ توجه کنید. الماس‌ها بر اساس چند عامل مانند رنگ، شفافیت و وزن دسته‌بندی می‌شوند؛ همچنین باید به رنگ و شفافیت سایر سنگ‌های قیمتی نیز توجه کنید.

 

انواع حلقه و انگشتر

با توجه به کارایی انواع انگشتر ها و زیورآلات ما می توانیم انواع مختلفی از انگشتر ها و حلقه ها را به شما معرفی کنیم تا شما هم بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید. در ادامه انواع مختلف انگشتر را برای شما آورده ایم:

 

انگشتر ساده

انگشتر ساده یک نوع حلقه یا انگشتر است که دارای طراحی ساده‌تری می‌باشد. این نوع انگشترها عمدتاً از مواد معمولی‌تری مانند طلا یا نقره ساخته می‌شوند و طراحی‌های ساده‌تری دارند که به عنوان جواهرات روزمره و یا در مواردی که نیاز به یک ظاهر متفاوت یا شیک نیست، استفاده می‌شوند. شما می توانید از این انگشتر ها به عنوان حلقه نیز استفاده کنید.

 

انگشتر نشان ازدواج

در برخی از فرهنگ ها مرسوم است قبل از تهیه حلقه ی نامزدی، انگشتر نشان خریداری می کنند.

 

انگشتر پشت حلقه

انگشتر پشت حلقه انگشتری است که کنار انگشتر اصلی، نقش مکمل را بازی می‌کند و باعث می‌شود انگشتر روی دست شما جلوه و زیبایی بیشتری داشته باشددر گذشته این نوع انگشتر ها باب نبودند، اما امروزه بسیاری از تازه عروس ها برای حلقه خود پشت حلقه نیز انتخاب می کنند.

 

انگشتر حلقه نامزدی

انگشتر حلقه نامزدی یک نوع انگشتر است که نمادی از تعهد و تصمیم برای ازدواج استفاده می‌شود. این انگشتر معمولاً به طور رسمی در زمانی که یک زوج نامزد می‌شوند، به دست نامزدی به دست نامزد شده تقدیم می‌شود. حلقه ازدواج معمولا به صورت ست آقا و خانم  طراحی می شوند.

 

تفاوت بین حلقه با انگشتر طلا

حلقه به طور کلی، از انگشتر طلا طرحی ساده‌تر و ظریف‌تر دارد؛ در مقابل، انگشتر طلا طرح‌هایی پیچیده‌تر و سنگین‌تری دارد.

حلقه، اصولاً فقط با سنگ الماس تزئین می‌شود؛ اما انگشتر طلا با انواع مختلف سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، تزئین می‌شود.

حلقه، در دست چپ و در انگشت حلقه قرار می‌گیرد؛ اما انگشتر طلا، می‌تواند در هر انگشتی از دست باشد و حتی در دست راست هم انگشتر طلا می‌تواند قرار بگیرد.

حلقه‌ها، اصولاً تک رنگ هستند؛ یعنی از رنگ‌های مختلف در ساخت آن استفاده نشده است ولی انگشترهای طلا، رنگی هستند و می‌شود که یک سنگ سبز رنگ را روی طلای زرد قرار داد…!

 

انگشتر نشان چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

همان طور که می دانید، در گذشته همه مراسم ها ساده تر و به دور از تجملات برگزار می شدند. همچنین خرید هدایا نسبت به امروز کار راحت تری بود! عدم وجود تنوع در مد، طراحی ها، اکسسوری ها باعث شده بود تا انتخاب ها محدود باشد. هنگام خرید انگشتر نشان نیز باید مواردی را در نظر بگیرید تا بهترین گزینه و باب طبع عروس خانم را خریداری کنید!

  • انگشتر نشان اغلب شیک، ساده و سبک می باشد.
  • از خرید انگشترهای شلوغ، ضخیم و پر زرق و برق برای نشان، دوری کنید!
  • مدل انگشتر رینگ فلاور یا تک نگین، پرطرفدارترین نوع انگشتر نشان است، آن را در نظر داشته باشید!

 

 

 ویژگی های انگشتر نشان

 

تفاوت‌ انگشتر نشان و حلقه نامزدی، کدام انگشتر را انتخاب کنم؟

همانطور که گفته شد انگشتر نشان و حلقه نامزدی دو نوع انگشتر متفاوت هستند و هر کدام دارای معنا و کاربرد خود هستند که در روزمرگی هایتان حتما به گوشتان رسیده است. انتخاب بین این دو نوع انگشتر به ویژگی‌ها، فرهنگ و سنت‌های شما بستگی دارد؛ اما امروزه با توجه به هزینه های بالای خرید انگشتر نشان و خرید حلقه نامزدی می توانید یکی از این دو انگشتر را انتخاب کنید که معمولا انتخاب شما حلقه نامزدی خواهد بود.

در این مطلب سعی کردیم به معرفی هر دو نوع انگشتر ها و همینطور کاربرد آنها بپردازیم. تفاوت این دو انگشتر می تواند برای بسیاری از افراد که با خرید این محصول مواجه هستند مهم و کاربردی باشد .

 

بهترین مدل ها و طرح ها

برای انگشتر نشان عمدتا یک طرح ساده و مینیمال از جنس طلا خریداری می شود. انگشترهای نگین دار از بهترین و پرطرفدارترین نوع برای انتخاب انگشتر نشان است.

اما برای حلقه نامزدی و یا ازدواج، طرح های پر زرق و برق تری انتخاب می شود که جلوه بیشتری در دست داشته باشد. عروس و داماد با توجه به سلیقه خود می توانند حلقه های ازدواج خود را به صورت ست خریداری کنند.

حلقه ازدواج نیز از متریال طلا هستند و در طرح ها و انواع مختلفی طراحی می شوند. انگشترهای چند نگینی از بهترین گزینه ها برای عروس خانم ها می باشد تا چشم نوازتر و باشکوه تر جلوه کند. انگشتر های حکاکی شده نیز انتخاب مناسبی خواهند بود.

برای مشاهده انواع تاج عروس  و نحوه انتخاب آن روی لینک کلیک نمایید.

 

حلقه ی ازدواج یا حلقه نامزدی

 

حلقه ی ازدواج یا حلقه نامزدی

حلقه ازدواج یا همان حلقه نامزدی برای زمانی که عقد خوانده می شود تهیه شده و به صورت ست برای عروس و داماد خریداری می شود که با انتخای دو طرف خریداری می شود . حلقه ازدواج از لحاظ ظاهری کاملا با انگشتر نشان فرق دارد و اکثرا آن را در قالب ست با انگشتر مرد انتخاب می کنند .

هم چنین یکی از تفاوت‌ انگشتر نشان و حلقه نامزدی این است که انگشتر نشان توسط سلیقه ی خانواده ی داماد تهیه می شود ولی حلقه ی ازدواج توسط انتخاب عروس و داماد انجام می شود و تعدادی از آن ها برای متنوع تر شدن حلقه شان بر روی ان تغییراتی انجام می دهند و نگین کاری یا حکاکی می کنند.

 حلقه ی ازدواج فلسفه ی عاشقانه ای و رویایی دارد و به معنا همیشگی و پایدار بودن عشق میان دختر و پسر و پاک و منزنه بودن شروع این رابطه ی عاطفی است و برای همیشه آن را در دست کرده . برخی افراد  معنای حلقه ی ازدواج را در تعهد و پایبندی به همسر و زندگی مشترک میدانند در حالی که می تواند معنای متعدی به خود بگیرد که حس تعهد یکی از آنهاست.

 

سخن پایانی

از ویژگی های می توان به خواص درمانی و معنوی ان اشاره کرد که از لحاظ معنوی میتوان به دوری از بلا و انگشتر چشم زخم که بسیار هم طرفدار دارد اشاره کرد . و از لحاظ خاصیت درمانی میتوان به بیماری های کم خونی و گردش خون در بدن و سایر بیماری ها نیز اشاره کرد

انگشتر را می توان در هر مناسبت یا مراسمی استفاده کرد و محدودیتی در پوشیدن آن نیست و از انگشتر به عنوان هدیه که امروزه یکی از مدرن ترین کادو های مناسبتی به شمار می آید یا نشان برای عروس هم نیز مورد استفاده قرار می گیرد.  برای مشاوره با کارشناسان و دریافت اطلاعات به سایت کافه طلا مراجعه فرمایید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

کد روی طلا چیست و چه معنی دارد؟

کدهای روی طلا نشان دهنده اصالت کالای شما هستند که به شکل های مختلفی روی طلا یا جواهر موردنظر شما حک می شوند. شناخت این کدها می تواند در حین خرید کمک بزرگی به شما در شناسایی کالای اصل از تقلبی کند.

اجرت ساخت طلا چقدر است؟

سوالی که برای تمامی خریداران طلا به وجود می آید این است که اجرت ساخت طلا چقدر است؟! به صورت کلی برای محاسبه اجرت ساخت طلا روش های متفاوتی وجود دارد علاوه بر آن عوامل بسیار مختلفی بر مقدار اجرت ساخت تاثیر گذار است که تمامی آن ها را در این مطلب شرح داده ایم.

روش انتخاب حلقه عروس که بهتر است بدانید؟

برای انتخاب حلقه عروس باید فاکتورهای متعددی را مدنظر قرار دهید، از مناسب بودن حلقه با بودجه شما گرفته تا نوع فلز و نگین به کار رفته روی آن. بهتر است در وهله اول دقت بیشتری برای انتخاب به خرج دهید تا از خرید خود پشیمان نشوید

مزایا و معایب شغل طلاسازی چیست؟

زرگرها متخصصانی هستند که درک خوبی از صنعت جواهرات دارند و با طلا و همچنین سایر فلزات یا سنگ های قیمتی گرانبها، کار می کنند. قدمت این کار برمیگردد به چند صد سال پیش که از فلزات گرانبها اکثرا برای ظروف و تزئینات و ساخت زیورآلات و … استفاده می کردند.

انتخاب طلا بر اساس رنگ پوست

هارمونی بین رنگ پوست و طلا باعث می شود استیال فرد زیباتر به نظر برسد. در این مقاله به راهنمای انتخاب طلا بر اساس رنگ‌ پوست می پردازیم.

منظور از حباب طلا و سکه چیست؟

حباب سکه و طلا زمانی ایجاد می شود که قیمت طلا به سرعت بالا برود و با قیمت واقعی تفاوت داشته باشد.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد