چگونه سرویس جواهر انتخاب کنیم؟
  • 2021-03-16

چگونه سرویس جواهر انتخاب کنیم؟

به طلایی که دارای سنگ قیمتی و نگین است جواهر گفته می‌شود. در زمان‌های قدیم و باستان نیز برای اینکه زیورآلاتی را لوکس‌تر و پر زرق و برق‌تر نشان دهند، آن را با سنگ‌های قیمت تزیین می‌کردند.عمر استفاده از زیور و جواهر، در طول تاریخ چندهزار ساله بشریت ادامه داشته و اولین نشانه های استفاده از جواهرات به بیش از هزار سال قبل می رسد. در این زیورها از صدفها و دیگر سنگ های زینتی زیبا استفاده می شده که در کنار جنبه های زیبایی و زیوری، با اعتقادات پزشکی و حتی جادویی همراه بوده است.

 

در زمان باستان سنگ‌های قیمتی مقدس و عمیقاً مورد احترام بودند و برای مصریان باستان اهمیت فرهنگی و معنوی داشتند. حتی امروزه، جواهراتی از سنگ‌های قیمتی خیره کننده می‌اندازیم که دلیل آن تنها زیبایی نیست، بلکه به دلیل ویژگی‌های شگفت انگیزی است که ممکن است در آنها وجود داشته باشد.جواهر یا سنگ های قیمتی به اشیاء تزیینی کوچکی گفته می شود که به صورت سنجاق، حلقه یا انگشتر، گردنبند، گوشواره و دستبند استفاده می شوند. جواهرات زینتی اغلب به جواهراتی زیبای خاصی اشاره دارند که توسط جواهرساز یا شرکت طراحی شده باشد.

 

جواهرات در فرهنگ های مختلف دارای شکل های متفاوتی هستند. حلقه یا انگشتر، گردنبند، گوشواره و دستبند اشکال رایجی هستند که در اروپا مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما در برخی فرهنگ ها از جواهرات به عنوان زیور آلات بینی و مچ پا استغاده می شود. طبق تحقیقات و شواهد تاریخی بیشتر مدل های جواهرات از آسیا سرچشمه گرفته اند. همچنین جواهر می تواند از تعداد زیادی ماده ساخته شود. سنگ های قیمتی مانند کهربا، مروارید، فلزات گرانبها، مهره و صدف به عنوان جواهر شناخته می شوند.


پایه جواهر، همان قالب ساخته شده برای جواهر است که نگین و سنگ روی آن سوار نشده است و هر شخص می‌تواند با توجه به سلیقه و دلخواه خود آن را چیدمان کند.استفاده از جواهرات می‌تواند راهی برای ابراز خود، تکمیل ظاهر لباس و روحیات درونی باشد. برخی افراد دوست دارند وقتی انگشتر طلا در دست دارند، درخشش و نور نگین‌های روی آن دیده شود و از داشتن جواهراتی مختص به خود لذت می‌برند. در هر صورت، جواهرات راهی برای آراستن و زیبایی بخشیدن به استایل هستند.


جواهر تقریبا برای تمام نقاط بدن از جمله سنجاق سر تا حلقه های انگشت پا و حتی قسمت های دیگر بدن ساخته می شود. استفاده از جواهر برای جنسیت های مختلف، کودکان و افراد با سن بالاتر در فرهنگ های مختلف متفاوت است. در فرهنگ جدید و امروزی اروپا استفاده از جواهر برای مردان بالغ، نبست به گذشته و فرهنگ های دیگر کم شده است.


جواهر در سایر فرهنگ ها 

گوهر شناسی و گوهر تراشی از رشته های مورد استفاده در جواهر شناسی است.در بیشتر فرهنگ ها جواهر به دلیل ویژگی های ماده تشکیل دهنده، طرح و مدل یا سمبل معنادار آن به عنوان نماد حالت شناخته می شود.جواهرات در فرهنگ های مختلف بصورت های مختلفی استفاده می شود؛ مثلا در اروپا انواع انگشتر، گردنبند و گوشواره های ساده و سبک مرسوم بوده، درحالیکه در کشورهای آسیایی نظیر هند و کشورهای عربی، زیورآلات سنگین و پرکار و نیز زیورهای بینی و مچ پا کاربرد فراوای دارد.


با خرید پایه جواهر می‌توانید خلاقیت خود را در طراحی و چیدمان سنگ‌های جواهر امتحان کنید و آن نگینی را انتخاب کنید که از استفاده مداوم آن لذت می‌برید و همچنین با روحیات شما بیشتر جور است. جواهرات اکسسوری‌های هستند که باید از استفاده از آنها لذت برد و قرار نیست در ازای پول جواهری داشته باشید که به هیچ عنوان با سلیقه شما سازگاری ندارد. در واقع خرید پایه جواهر به شما لذت داشتن جواهر دلخواه و رویایی را می‌دهد.


استفاده از سرویس جواهرات ارتباط مستقیمی با فرهنگ جامعه دارد. در کشور های آسیایی و به خصوص مسلمان، استفاده از سرویس جواهر و … نسبت به سایر کشور ها بیشتر است. در کشور های غربی استفاده از جواهرات خیلی کم دیده می شود و حتی در عروسی ها به یک گردنبند و انگشتر ساده اکتفا می کنند.


در کشور های آسیایی از جمله هند و چین، استفاده از جواهرات بیشتر دیده می شود تا حدی که هندی ها در مراسمات عروسی خود از مچ پا تا موهای عروس را کاملا از زیورآلات و جواهرات تزئین می کنند. در چین نیز استفاده از گل سر و تاج عروس در طرح ها و شکل های بسیار زیبا رواج دارد و مردم این کشور در شب عروسی از این نوع جواهرات برای زینت بخشیدن به لباس و اندام عروس خانم استفاده می کنند.


خرید جواهر

خرید سرویس جواهر یکی از مهمترین بخش های خرید عروسی است. برای اینکه بدانید موقع خرید سرویس عروس باید به چه نکاتی دقت کنید، اینجا را بخوانید.برگزاری مجلس عروسی و جزییات آن از دیرباز یکی از دغدغه های افراد در تمامی فرهنگ های دنیا بوده است. البته بسته به مشکل‌ پسندی عروس و داماد و اطرافیان این روند می ‌تواند به یک پروسه لذت ‌بخش و فراموش ‌نشدنی و یا برعکس، به یک فاجعه استرس ‌زا و پر از اعصاب خردی تبدیل شود.
 


آماده کردن عروس و متعلقات او در شب عروسی یکی از مهم ترین و البته وقت گیرترین قسمت های آماده شدن برای جشن عروسی است که تقریبا همه افراد اطراف عروس و داماد را درگیر خود می کند.در ایران اما خرید سرویس طلا و جواهر عروسی که یکی از رسوم و آداب مهم عروسی ایرانی هاست، در واقع نوعی هدیه داماد به عروس محسوب می ‌شود و از آنجا که خرید جواهر در ایران نوعی سرمایه گذاری به شمار می رود، خرید یک سرویس جواهر خوب و سنگین، هم برای عروس و هم برای داماد اهمیت دارد.

 

در فرهنگ ما رسم است که در قبل جشن عقد، خانواده داماد سرویس جواهری به عروس خانم هدیه میدهند که بعد از حلقه جزو جداناشدنی مراسم ازدواج و نمادی از این مراسم و وصلت مبارک می باشد.“سرویس” اصطلاحا به مجموعه زیورآلاتی گفته می شود که با متریال مشترک و طرح هایی شبیه هم بنا به نوع و کاربرد آن طراحی می شود. در مجموعه های جواهرات، سرویس مجموعه ای از یک جفت گوشواره، یک گردنبند و دستبند می باشد. معمولا سرویس ها بدون انگشتر هستند، اما گویا بنا به نیاز بازار و درخواست مشتریان، در برخی از سرویس ها انگشتر ست آن نیز طراحی و ساخته شده و در بازار عرضه می شود.


معمولا سرویس عروس طرحی پر تجمل، پرکار و کلاسیک بوده که در جشن عقد و عروسی، عروس خانم آنرا بر تن کرده و زیبایی و درخشش خود را دوچندان می کند؛ اما در زندگی مدرن و با تغییر در عقاید و سلایق جوانان و حرکت آن به سمت سادگی، گاه این مراسم و این هدیه به نوع دیگری اجرا می گردد. گاه بخاطر صرفه جویی در هزینه ها و گاه بخاطر تغییر سلیقه جوانان امروزی که تمایلی به استفاده از سرویس عروسی پر تجمل خود نداشته و استفاده آنرا محدود به زمانهای خاصی می دانند، سرویس ها خیلی ساده تر و ظریف تر خریداری می شود و گاهی طرح هایی کاملا اسپرت انتخاب می کنند تا دامنه کاربرد آنرا افزایش دهند.

 

خرید جواهر


نکاتی برای خرید جواهر 

در خرید سرویس جواهرات عروس باید توجه بسیاری داشته باشید که بتوانید بهترین نوع سرویس را خریداری نمایید. به این منظور در زیر نکاتی ذکر شده است که با توجه به آنها و در نظر گرفتن آنها، می توانید بهترین سرویس جواهرات را خریداری کنید.
    میزان بودجه خود را در نظر بگیرید و با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید به دنبال نمونه های سرویس جواهرات باشید. سرویس جواهر عروس یکی از مهم ترین خریدهای عروسی است و بخش بزرگی از بودجه عروسی شما را به خود اختصاس میدهد. شما با خرید سرویس جواهر عروس بیشتر از آنکه زیوری برای جشن عروسی خود انتخاب کنید پولتان را سرمایه گذاری میکنید. به همین دلیل است که باید خوب دقت کنید تا بهترین سرویس جواهر عروس را انتخاب کنید.
    خرید جواهراتی از جمله گوشواره و گردنبند بسیار با اهمیت تر است تا خرید پایبند و …! پس جواهرات را اولویت بندی کنید و بیشترین تمرکز خود را بر روی خرید الویت ها بگذارید و برای آنها به دنبال نمونه ها و طرح های بیشتری باشید تا بهترینش را خریداری کنید.
    با توجه به رنگ پوست تان سرویس جواهرات را خریداری کنید. به عنوان مثال اگر رنگ پوست گندمی دارید، استفاده از طلای زرد و ترکیبش با طلای قرمز می تواند بسیار عالی باشد.
    انتخاب گردنبند بر اساس یقه لباس:

 قبل از انتخاب  یه یقه لباستان توجه کنید، با یقه های صاف به جای گردنبند بهتر است، گوشواره ای مناسب بپوشید.اگر یقه بسته پوشیده اید می توانید گردنبندهای بلند و چند تایی پر زرق و برق را با هم بپوشید اما زنجیرها و آویزهای کوچک بر روی این یقه کم ارزش و بد به نظر می رسند. اندازه گردنبندتان طوری باید باشد که بالای یقه لباستان قرار گیرد، هرگز گردنبندتان را روی مرز یقه قرار ندهید زیبایی یقه و گردنبندتان گرفته می شود
    در خرید  جواهرات، راحتی خود را بر زیبایی جواهرات اولیت ببخشید. یک سرویس، ممکن است بسیار زیبا باشد! اما مثلا وقتی دستبند آن را در دست می کنید، دست شما را اذیت کند یا کاملا کیپ دست شما شود و با این کار حتی شما را چاق تر هم نشان دهد; پس در خرید، راحتی شما اهمیت بیشتری نسبت به زیبایی جواهرات دارد.
    در هنگام خرید، کاملا سرویس جواهرات را بررسی کنید و بخش های مختلف آن را ببینید که مبادا خش یا خراشی داشته باشد یا قفل گردنبند یا گوشواره خراب باشد.
    انتخاب گردنبند بر اساس فرم بالا تنه:
اگر بالاتنه بزرگی دارید از پوشیدن گردنبد های بزرگ و بلند پرهیز کنید چون بالاتنه شما را بزرگ تر نشان می دهند . اگر بالاتنه بزرگی دارید می توانید آویزهای کوچک را چند تایی برگردن کنید به شرطی که بلندی گردنبندتان تا بالای سینه برسد، هرگزاجازه ندهید زنجیر گردنبندتان از مرز سینه بگذرد.
 همچنین اگر شانه های مایل یا چاقی دارید، از گردنبندهای ظریف رشته ای مهره دار یا مدل های مکعبی و گردنبندهایی که با تکه های هندسی درست شده است، استفاده کنید.
    اگر از افرادی نیستید که دائماً در حال خرید سرویس جواهرت هستند، پس میزان وقتی که برای پیدا کردن طرح و مدل سرویس می گذارید را بیشتر کنید و با دقت بیشتری اقدام به خرید نمایید که مبادا بعدا از خریدتان پشیمان شوید.
    در خرید جواهرات به ست بودن آن با لباس عروس دقت کنید و جواهراتی را خریداری کنید که متناسب با لباس عروس باشند و همچنین توجه کنید که این جواهرات را ممکن است حتی بعد از مراسم عروسی هم بخواهید استفاده کنید; پس علاوه بر ست بودن با لباس عروس باید قابل استفاده با بیشتر طرح ها و مدلهای لباس باشد.
    به فرم اندام خود توجه داشته باشید و متناسب با آنها جواهرات را خریداری کنید. به عنوان مثال جواهراتی که یک شخص با گردن بلند خریداری می کند با جواهراتی که یک شخص با گردن کوتاه می خرد، باید متفاوت باشد.  اگر گردن بلند و مناسبی دارید می توانید از گردنبندهایی که به دور گردن مثل  دستبند بسته می شوند  استفاده کنید .  این مدل گردنبندها گردن شما را مناسب تر نشان می دهد. اگر گردن خیلی باریک و بلند دارید هرگز از گردنبند های طوقی شکل با پهنای کم انتخاب نکنید. اگر گردن کوتاهی دارید می توانید از ترکیب دوتایی گردنبندهای ظریف استفاده کنید، البته توجه داشته باشید با یقه هفت یا مدل یقه های باز ست کنید. همچنین بلندی گردنبندتان تا بالای سینه باید باشد
حتما به این نکات توجه داشته باشید:
    دستبند نه باید خیلی تنگ باشد و نه خیلی گشاد . در صورت تنگ بودن دست چاق تر به نظر می آید در صورت گشاد بودن از دست های تان در می آید.

اگر موهای کوتاهی دارید بهتر است از گوشواره های بزرگ استفاده نکنید مدل موی بلند و باز با گوشواره های آویزان و بزرگ تناسب و جلوه ی خوبی دارند .

 

در صورتی که سرویس جواهرات عروسی تان را یک عمر نگه می دارید و توانایی خریدن سرویس جواهرات رنگارنگ را در طول زندگی ندارید بهتر است سرویسی بخرید که باهمه رنگ لباس و آرایش جور در بیاید . برای رسیدن به این منظور بهترین رنگ انتخاب نگین سفید (برلیان ) است.

 

هنگام خرید دستبند توجه کنید که مدل آن طوری نباشد که به همه جا گیر کند . این نوع دستبند ها لباس های تان را خراب می کند و نگین ها ، مروارید ها و ... در اثر گیرکردن می افتند.هنگام خرید سرویس جواهر قفل های دستبند ، گوشواره ، گردنبند را یک به یک چک کنید و از سالم و محکم بودن آن ها اطمینان حاصل کنید .برای خرید جواهر از مغازه‌هایی که قابل اعتماد میباشد خرید نمایید. این یک قانون کلی میباشد، ولی در کنار این قانون که به ما می‌گوید قدرت تشخیص جواهر بوسیله ما سخت میباشد و نیاز به تجربه دارد، یک نکته می‌تواند به ما یاری بکند این میباشد که: ساده‌ترین راه تشخیص برلیان اصل و شبه برلیان، اندازه گیری ضریب شکست نور به وسیله دستگاه میباشد.


حواستان به نگین‌هایی تقلبی باشد، امروزه با رشد تکنولوژی اگر چه شباهت نگین‌های مصنوعی به اصل زیاد فراوان شده؛ ولی ابزار بررسی و راه‌های تشخیص اصل از بدل هم دقیق‌تر شده اند.از جمله مشخصات ظاهری برای تشخیص سنگ‌ها می‌توان به رنگ، شفافیت، جلا و ناخالصی‌های طبیعی اشاره نمود که البته این تشخیص تنها از عهده کارشناسان حرفه‌ای برمی آید.برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات عدیده، تنها راه این میباشد که از جواهر‌فروشی‌هایی خرید نمایید که معتبر بوده و جنس خریداری شده را تضمین کنند.

امیدواریم با رعایت نکته ها ذکر شده، خریدی عالی، متناسب و تضمین شده داشته باشید و در طول این مسیر فراموش نشدنی به مشکلی برنخورید

 

نکاتی برای خرید جواهر

 

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

محصولات مرتبط

بیشتر

مقالات مرتبط

جواهرات روز دنیا برای عروس خانم ها

انتخاب و خرید جواهرات روز دنیا برای عروس خانم های با سلیقه امروزی بسیار هیجان انگیر و حائز اهمیت است...استفاده از جواهرات مناسب برای شب عروسی تاثیر بسزایی در زیبایی و شکوه ظاهری عروس خانم های امروزی دارد.

نکات خرید پایه جواهر و پایه حلقه جواهر

برای ساخت جواهرات ابتدا برای آن قالب طلا می سازند و سپس روی آن نگین و سنگ می گذارند. به طور کلی زیورآلات همان قالبی است که برای زیورآلات بدون نگین و سنگ ساخته می شود و هر کسی می تواند بنا به سلیقه و دلخواه خود آن را سفارش دهد.

نماد پر در جواهرات به چه معناست؟

پر ها نمادهای قدرتمندی هستند که برای نسل ها مورد استفاده قرار گرفته اند. اگرچه تعبیر آن با توجه به فرهنگ ها و سنت های خاص متفاوت است، اما پیوند معنوی قوی از این نماد ایجاد می شود. با هم، معنای پشت این نماد را که معمولاً در جواهرات، خالکوبی ها و لوازم جانبی مختلف یافت می شود، بررسی می کنیم.

مهم ترین نکات خرید سرویس جواهر کدام اند؟

برای خرید سرویس جواهر باید برخی نکات را رعایت کنیم تا بتوانیم بهترین انتخاب را طبق سلیقه خود داشته باشیم.

معرفی جدیدترین سرویس های زیورآلات عروس (طلا و نقره)

سرویس زیورالات عروس از مهمترین خریدهای عروسی است که بهتر است در کنار در نظر گرفتن بودجه سرویسی انتخاب شود که هم با لباس عروس و هم با سلیقه و استایل عروس تناسب دلشته باشد. در این مقاله به معرفی جدیدترین سرویس طلا و نقره عروس می پردازیم.

آشنایی با سرویس جواهرات الماس

سرویس جواهراتی که با الماس تزیین شده اند بسیار زیبا بوده و با درخشش فوق العاده ای که دارند چشم هر بیننده ای را خیره میکنند. شناخت جواهرات الماس برای جواهرسازان راحت است اما افراد دیکر باید بر اساس مشخصات الماس این نوع جواهرات را تشخیص دهند.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد