کد طلا هندی و استانداردهای کیفیت
  • 2024-10-22

کد طلا هندی و استانداردهای کیفیت

 

قاعدتا شما نیز تا کنون نام طلاهای هندی را شنیده اید و آن را در فیلم ها و سریال های مختلف هندی دیده اید. یکی از مشهور ترین انواع زیور آلات، طلا هندی می باشد که اغلب به دلیل رنگ های بسیار درخشان و پر رنگ و همچنین طرح های مختلف، شهرت دارند. طلا هندی تاریخچه ای بسیار قدیمی و سبک و طرح های متنوعی دارد و سالیان سال است که در فرهنگ هند، استفاده از این طلاها رایج است.

 

اگر شما نیز به انواع طلای هندی علاقه دارید، باید بتوانید این گونه طلاها را به درستی تشخیص داده و انواع اصلی آن را از مدل های تقلبی و فیک بشناسید! به دلیل آن که مدل های تقلبی طلا ها در بازار بسیار است. در واقع شناخت کد طلا هندی و استانداردهای کیفیت  آن می تواند در شناخت طلاهای اصلی هندی به شما کمک شایانی نماید.

 

به همین دلیل در این مقاله از وب سایت کافه طلا قصد داریم تا به بررسی کد طلا هندی و استانداردهای کیفیت آن بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

 

طلا هندی چیست و چرا محبوب است؟

 

پیش از آن که به بررسی کد طلای هندی و استانداردهای کیفیت بپردازیم، لازم است که در ابتدا طلای هندی را خدمت شما عزیزان تعریف کنیم و اطلاعاتی را درباره این طلاهای زیبا و مشهور در اختیار شما قرار دهیم. به صورت کلی باید اشاره داشت زیور آلات طلا در هر کشور، معمولا ویژگی های خاص خود را دارند و با فرهنگ کشور و سرزمین آن ها، ارتباط دارند.

 

طلاهای هندی، طلاهای بسیار خاصی هستند که دارای تنوع زیاد، وزن بالا و البته عیار کم هستند! این طلاها رنگی بسیار براق (زرد رنگ) داشته و از درخشندگی بسیار بالایی برخوردار  هستند. در واقع در این گونه از طلاهای بسیار زیبا، استفاده از سنگ های رنگارنگ و همچنین اندازه های بزرگ، شهرت داشته و به همین دلیل نیز طرفداران خاص خود را دارد. شایان ذکر می باشد که طلاهای هندی، به نسبت طلاهای ایرانی و یا طلاهای سایر کشورهای عربی، عیار طلا کمتری داشته و معمولا 14 عیار یا حتی کمتر می باشند.

 

 

 کد طلا هندی و استانداردهای کیفیت

 

 

نکته بسیار مهمی که باید بدانید، این است که سبک‌ های متفاوت و خاص طلا و انواع جواهر زیبا در کشور زیبای هند، ممکن است تنها توسط برخی از قومیت ها و یا اهالی یک منطقه یا شهر خاص مورد استفاده قرار گیرد. این موضوع بدان معناست که تنوع طلا هندی زیاد بوده و طراحی جواهرات در هر شهر و منطقه از کشور هند نیز با یک دیگر متفاوت است.

 

از سوی دیگر باید اشاره داشت که قیمت گذاری طلاهای هندی نکات و روش های خاص خود را دارد و ممکن است بر اساس هر شهر هند با یک دیگر تفاوت داشته باشند. در واقع قیمت جواهرات در هند نیز در هر منطقه از هند و یا شهرهای اعیان نشین نیز متفاوت بوده و در مناطق اعیان نشین، این طلاها قیمت بیشتری دارند.

 

حتی به لحاظ کیفیتی نیز طلا هندی می تواند تنوع زیادی داشته باشد. به همین دلیل است که به هنگام خرید طلای هندی، شناخت کد طلا هندی و استانداردهای کیفیت از اهمیت بسزایی برخوردار خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه اندازه گیری سایز طلا روی لینک کلیک نمایید.

 

نکات مهم:

 

  • زنان هندی اغلب طلاهای کلاسیک بهره می برند.

 

  • طلا و جواهرات در کشور هندوستان علاوه بر گوشواره، دستبند، گردنبند و انگشتر، شامل پا بند، سربند، سنجاق سر و سایر وسایل تزئینی صورت، گوش ها و موها می باشد.

 

  • طلا در فرهنگ هندی ‌ها نقش بسیار مهم و ارزشمندی داشته و البته تاریخچه ای بسیار غنی دارد.

 

  • صنعت ساخت طلا و جواهرات در این کشور نیز بسیار رایج است و محصولات به صورت دست ساز تهیه می شوند.

 

  • جواهرات هندی در معمولا در سایر کشورها استفاده نخواهد شد بنابراین برای خرید آن ها باید به کد طلا هندی و استانداردهای کیفیت  توجه داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر از طلای کم اجرت و بدون اجرت روی لینک کلیک نمایید.

 

 

کد طلا هندی چیست؟

 

در خصوص کد طلا هندی و استانداردهای کیفیت باید اشاره داشت که بیشتر طلاها در سرتاسر دنیا، دارای یک کد بسیار خاص هستند که این کد می تواند نشانه های اصالت کالا باشد. طلای هندی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دارای کدی مخصوص برای تشخیص اصالت کالا می باشد. نکته بسیار مهمی که باید درباره کد طلا هندی بدانید، این است که بیشتر طلا و جواهراتی که در دنیا ساخته می شود، با یک کد سه رقمی که نشان دهنده عیار طلا می باشد، مشخص خواهند شد.

 

در این راستا برای آن که شما عزیزان بتوانید میزان درصد طلای به کار رفته در هر جواهر را تشخیص دهید، باید دو رقم سمت چپ کد طلا هندی را جدا کنید. به عنوان مثال طلای با کد 750 دارای 75 درصد طلا خواهد بود. در طلاهای خارجی کد 750 همان طلای 18 عیار است که می تواند با کد k18 مشخص شود. در برخی از طلاهای خارجی نیز تاریخ تایید و ارزیابی زیور آلات نیز به تاریخ میلادی حک خواهد شد.

 

 

قیمت طلا هندی

 

قیمت طلا هندی

 

همان گونه که در بخش های قبل اشاره کرده ایم، قیمت طلای هندی می تواند بر اساس معیار متفاوتی تعیین شود و در هر شهر و منطقه از کشور هند، متفاوت می باشد. به صورت کلی مناطقی از کشور هند که جزء اقشار کم در آمد و ضعیف محسوب می شوند، طلاهایی ارزان تر را خریداری می کنند و به طبع افراد با در آمدهای بالا و یا افرادی که در مناطق اعیانی هند زندگی می کنند، طلاهایی گران تر را خریداری خواهند کرد که البته طلاهای گران کیفیت بالاتری دارد. از سوی دیگر در خصوص تعیین قیمت طلا هندی، باید اشاره داشت که:

 

  • سبک و نوع زیور آلات نیز در تعیین قیمت طلا تاثیر دارد

 

  • طلاهایی که در در ساخت آن ها از سنگ های قیمتی استفاده می شود، گران تر هستند

 

  • طلاهای مینا کاری شده در هند نسبت به سایر طلاها قیمت مقرون به صرفه تری دارند.

 

  • در تعیین قیمت طلا هندی باید به نقش و سنگ‌ ها و همچنین عیار طلای هندی که معمولا با کد طلا هندی مشخص می شود، توجه داشت.

 

نکات بسیار مهم:

 

  • طلای ایرانی ارزش و قیمت بیشتری نسبت به طلای هندی دارد.

 

  • طلای ایرانی در مقایسه با طلای هندی کدر و کم رنگ ‌تر و با عیار 18 است

 

 

 

 

نحوه تشخیص طلای هندی اصل

 

تفاوت طلا هندی با طلای ایرانی

 

طلای هندی با طلای ایرانی، تفاوت های بسیاری دارد. از جمله تفاوت های میان این دو طلا، به صورت زیر است:

  • طلای هندی معمولا 18 عیار بوده و با درصد خلوص کمتر نسبت به طلای ایرانی طراحی و سخته می شود.

 

  • طلاهای هندی به لحاظ وزن و سایز بزرگ تر بوده و طلای ایرانی ظرافت بیشتری دارد.

 

  • طلاهای هندی به دلیل آن که عیار کمتری دارند، قاعدتا از کیفیت کمتری نسبت به طلای ایرانی برخوردار هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر از آلیاژ طلا و  رنگ آن روی لینک کلیک نمایید.

 

 

 

نقش کد طلا در حفظ ارزش و اصالت طلای هندی

 

همان گونه که اشاره کرده ایم، طلاهای هندی دارای یک کد مخصوص هستند که این کد نشان دهنده اصالت طلای هندی می باشد. به صورت کلی کد طلا هندی و اعداد و ارقامی که بر روی این طلا حکاکی می شود، از جمله روش ها و راهکارهای بسیار معتبر برای تایید اصالت طلا و جواهر می باشد.

 

نقش کد طلا در حفظ ارزش و اصالت طلای هندی بسیار مهم است زیرا برای تایید اصالت، بر روی خود طلا حک شده تا بتوان بدین ترتیب از فعالیت های غیر قانونی و تقلب در فروش و تولید این محصولات، جلوگیری شود. کد طلای هندی معمولا بدین صورت است که در کنار عیار به کار رفته در آن، نام سازنده یا برند نیز در کنار آن قرار می گیرد. 

 

این موضوع نیز در خصوص طلاهای ایرانی وجود دارد. به عنوان مثال طلایی که در شهر تهران ساخته شده است با حرف انگلیسی و طلایی که در اصفهان ساخته می شود با حرف انگلیسی مشخص می شود. شما عزیزان نیز می توانید با استفاده از کد شناسایی طلا و استعلام آن به اصالت محصول مورد نظر پی ببرید.

 

 

نحوه تشخیص طلای هندی اصل

 

این سوال ممکن است برای بسیاری از شما عزیزان ایجاد شود که چگونه می توانیم طلای اصلی هندی را از طلای تقلبی هندی تشخیص دهیم؟! به صورت کلی برای پاسخ به این سوال باید اشاره داشت که راهکارهای مختلفی برای تشخیص طلای هندی اصل وجود دارد که شما عزیزان با استفاده از این راهکارها، می توانید طلای اصلی را تشخیص دهید. به خاطر داشته باشید که کد طلا هندی و استانداردهای کیفیت  آن می تواند به شما کمک شایانی کرده و به عنوان مهم ترین راهکار تشخیص طلای اصل محسوب می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر از سرمایه گذاری روی طلا روی لینک کلیک نمایید.

 

می توان اشاره داشت که کد طلای هندی با کد BIS  مشخص می شود که این کلمه مخفف اداره کل استانداردهای کشور هنر است و نشانه ای مهم برای اصالت محصولات طلای هندی است. از سوی دیگر کد طلای هندی شامل پنج بخش خاص بوده و دارای لوگوی  BIS ، عیار طلا، لوگوی سازمان تایید کیفیت، کد یا شناسه طلاساز و سال تولید طلا می باشد. از جمله روش های بسیار مهم تشخیص طلای هندی اصل، به صورت زیر خواهد بود:

 

کد طلا هندی

 

همان گونه که اشاره کرده ایم، مهم ترین راهکار تشخیص طلای اصل، توجه به کد طلا هندی یا همان کد BIS می باشد. از جمله نکات مهمی که باید در این خصوص بدانید، به صورت زیر است:

 

  • کد طلا هندی، نشان ‌دهنده اصالت و کیفیت طلای ساخته شده می باشد

 

  • این کد تضمین می نماید ‌است که طلا با استفاده از استانداردهای تعیین شده توسط اداره هند ساخته شده است.

 

  • در کنار کد طلای هندی و استانداردهای کیفیت آن، لازم است که در کنار طلای هندی لوگو BIS  به وضوح بسیار بالا حکاکی شده باشد.

 

وزن و عیار طلا هندی

 

روش دیگر تشخیص طلا هندی به غیر از کد طلا هندی و استانداردهای کیفیت، توجه به وزن و عیار طلای هندی می باشد! در این راستا باید اشاره داشت که:

 

  • طلا هندی عیار پایینی دارد.

 

  • عیار طلا باید با وزن آن مطابقت داشته باشد.

 

  • برای تشخیص وزن و عیار باید به طلا فروشان مراجعه کنید.

 

سبک و طراحی طلا هندی

 

علاوه بر کد طلا هندی و استانداردهای کیفیت آن، لازم است تا به سبک طراحی طلای هندی توجه داشته باشید. به صورت کلی طراحی های طلای هندی بسیار منحصر به فرد بوده و سبک آن ها با سایر طلاهای ساخته شده در سرتاسر دنیا متفاوت می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر از جلوگیری آسیب طلا و جواهر روی لینک کلیک نمایید.

 

در واقع سبک طلاهای هندی به راحتی قابل تشخیص است. به دلیل آن که رنگ، اندازه و سبک‌ های طراحی طلا هندی کاملا با طلاهای موجود در بازار متفاوت است. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که طرح‌ های طلاهای اصیل هند با سنت ها و فرهنگ این کشور تطابق دارد.

 

مشاوره با متخصصان و مشاوران

برای آن که بتوانید طلاهایی با کیفیت و با اصالت را تهیه کنید، لازم است که به متخصصان در این زمینه مراجعه کنید. طلا فروشی های معتبر که تحت اتحادیه طلا و جواهر هستند، در خصوص خرید و فروش تمامی انواع طلا می توانند به شما کمک کنند و اصالت طلای هندی را تضمین نمایند.

 

 

نکات مهم در خرید طلا هندی با کد معتبر

 

 

نکات مهم در خرید طلا هندی با کد معتبر

 

  • برای خرید طلای هندی با اصالت، لازم است که به مراکز و طلا فروشی های معتبر مراجعه کرده تا بتوانید اطمینان کاملی از اصالت کالا داشته باشید.

 

  • به هنگام خرید طلای هندی لازم است تا به کد طلا هندی و استانداردهای کیفیت آن توجه کرده و هرگز طلایی که کد ندارد را خریداری نکنید.

 

  • پیش از خرید طلای هندی سعی کنید که از وزن و عیار طلا اطمینان کافی را به دست آورید.

 

 

سخن پایانی

 

در این مطلب سعی کردیم تا به بررسی کد طلا هندی و استانداردهای کیفیت آن بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت کافه طلا مراجعه کرده و با کارشناسان در این خصوص مشورت فرمایید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

خرید حلقه نامزدی به عهده کیست؟

خرید حلقه نامزدی یه توافق زوجین بستگی دارد و معمولا هر دو طرف در آن دخیل هستند.

حلقه نامزدی برای عروس

حلقه نامزدی برای عروس به سبک انتخاب و بودجه مشخص شده او بستگی دارد. شعی کنید از قبل هزینه های خود را مشخص نمایید تا در حین خرید دچار مشکل نشوید.

انتخاب بهترین جواهرات برای هدیه روز مادر

یکی از لاکچری ترین هدایا برای روز مادر جواهرات است اما اینکه چگونه بهترین جواهرات را انتخاب کنیم اهنیت بسزایی دارد که در این مقاله به آن می پردازیم.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد