برای جلوگیری از شکستن یا خم شدن النگو چیکار کنیم؟
  • 2020-04-07

برای جلوگیری از شکستن یا خم شدن النگو چیکار کنیم؟

یکی از دغدغه های مهم برای خانم ها آسیب دیدن طلا و جواهرات مخصوصا خم شدن یا شکستن النگوهایشان می باشد. النگوها معمولا در اثر ضربه یا انجام کارهای خانه آسیب می بینند. همیشه وقتی یک النگوی طلای جدید خریداری می کنید، در بیشتر اوقات گرد و دایره ‌ای است اما ممکن است مدتی بعد از استفاده­ ی مداوم، متوجه شوید که النگوی شما تغییر شکل پیدا کرده است.البته این اتفاق برای همه ی النگوها نمی افتد اما برخی از آنها ممکن است به این مشکل دچار شوند. گاهی حتی پایین بودن کیفیت النگو هم باعث می شود النگو تغییر فرم دهد.

 

رایج­ ترین دلایل خم شدن یا شکستگی النگو چیست؟

 

خم شدن و شکستن النگو طلا یکی از دغدغه های مهم هست. همیشه وقتی یک النگوی طلای جدید خریداری می­کنید، در بیشتر اوقات گرد و دایره­‌ای است اما مدتی بعد از استفاده­ ی مداوم،ممکن هست  متوجه شوید که النگوی شما تغییر شکل داده است. البته این اتفاق برای همه­ ی النگوها نمی­افتد اما برخی از آنها ممکن است به این مشکل دچار شوند.

 

جنس النگوی طلا

 

طلای خالص یک ماده نرم است، به همین علت هرچی عیار طلا بالاتر باشد امکان ساییدگی و تغییر فرم بیشتری در آن وجود دارد. مهم­ترین علت برای خم شدن النگو یا انگشتر طلا می تواند جنس آن باشد. دلایل دیگری هم می­توانند دلیل  خم شدن و شکستگی باشند.

 

سایز النگو

 

از دیگر موارد مهم در جلوگیری از شکستن النگو طلا  این است که در ابتدا هنگام خرید و انتخاب النگو به سایز دست خود به خوبی توجه کنید و النگوی مناسب برای سایز دست خود را بخرید. از این طریق  از اسیب دیدن دست خودهم پیشگیری کنید

 

ظريف بودن النگو

 

در صورت ظريف بودن النگو بايد دقت بيشتري در خصوص نگهداري از آن داشته باشيد؛ چون طبيعتا احتمال خم شدن يا شكستگي آن بيشتر مي­شود.

 

فشار فیزیکی

 

از دلایل اصلی خم شدن وشکستن النگو طلا، فشار فیزیکی است؛ یعنی وقتی النگو در دستان شماست، کارهای سنگینی انجام می دهید که باعث خم شدن النگو می شود.

 

ضربه یا کشیدگی

 

ممکن هست در اثر ضربه یا کشیدگی النگوی تغییر شکل دهد؛ به صورتی که دیگر قابل استفاده نباشد و آن جلوه و زیبایی گذشته را از دست بدهد. این موضوع خیلی ناراحت کننده است، به خصوص اگر النگو یادگاری باشد یا این که آن را هدیه گرفته باشید. اما خیلی هم ناراحت نباشید؛ اگر این اتفاق برای النگوی شما افتاد، می شود درست مثل روز اول یا حتی بهتر تعمیرش کرد. البته نیاز به کمی هزینه است.

 

رایج­ ترین دلایل خم شدن یا شکستگی النگو چیست

 

گذر زمان و فرسودگی

 

 زیورآلات وقتی فرسوده می شوند، می توانند کمی خم شوند و این فرسودگی و تغییر فرم در طلا به علت نرم بودن این فلز، بیشتر رخ می دهد، همچنین نظافت و نگهداری از طلا ها یک نکته مهم برای ماندگار تر شدن ظاهر و فرم انها می باشد.

 

از موارد دیگر جلوگیری از خم شدن و شکستن النگوهای طلا، به شما یادآوری می شویم:

 

 

استفاده از النگوها در مواقع خاص

 

استفاده از النگوها در مواقع خاص باشد،النگوهای خود را بیشتر برای مناسبتها و مراسم و مهمانی ها استفاده کنید. این کار طول عمر ،درخشش و زیبایی بیشتری  برای  النگو جلوه­‌گر خواهد بود .اگر امکان درآوردن مرتب النگوها را ندارید، در نگهداری از آنها بسیار مراقب کنید  که فشاری به آنها وارد نشود.

 

احتیاط هنگام انجام کارهای سنگین

 

  • سعی کنید هنگام انجام فعالیت‌های سنگین که احتمال آسیب رسیدن به النگوهای شما بیشتر است، النگوها را از دستان خارج کنید تا از ضربه و کشیدگی جلوگیری شود
  • درآوردن النگوها هنگام ورزش
  • هنگام هرگونه ورزش خصوصا قبل از ورود به استخر النگوها را همراه خود نداشته باشید
  • مراقبت از النگوها در برابر فرسایش
  • برای اینکه النگوهای دچار فرسودگی و سایش نشوند، بهتر است که هنگام فعالیت‌های  منزل که از مواد شوینده یا اسیدی استفاده می­کنید، النگوها را از دستان خود خارج کند.
  • هنگام درآوردن النگوها از دست، از روشهای صحیح و مطمئن استفاده کنید تا حین انجام این کار، النگوها­ی شما دچار تغییر شکل یا کشیدگی نشود.

 

توجه به روش‌های کارآمد و صحیح هنگام درآوردن النگوها

 

هنگام درآوردن النگوها از دست، از روش های صحیح و مطمئن استفاده کنید تا حین انجام این کار، النگوها­ی شما دچار تغییر شکل یا کشیدگی نشود.محافظت از النگوها در جعبه­‌ی جواهرات پس از خارج کردن  النگوها از دستان خود، آنها را در محلی مطمئن مانند جعبه­ی جواهرات قرار دهید که خیالتان از وارد شدن آسیب های احتمالی به آنها راحت باشد.

 

احتیاط و دقت فراوان در استفاده­‌ی روزمره از النگوها

 

اگر امکان درآوردن مرتب النگوها را ندارید، در نگهداری از آنها بسیار کوشا و مراقب باشید که فشاری به آنها وارد نشود.اگر از طلا و جواهرات خود به خوبی مراقبت کنید، جواهرات شما طول عمر بیشتری خواهند داشت و جلوه و زیبایی خود را حفظ خواهند کرد. در نتیجه، دوام و ماندگاری بیشتری خواهند داشت و به این ترتیب شما می­توانید به چشم سرمایه‌­های طلایی به جواهرات خود بنگرید.

 

نکاتی که در هنگام خرید النگو باید توجه کنید

 

انواع متفاوت النگو شامل حلقه‌ای ظریف دور بازوان كودك و یا چندین حلقه‌ی رنگارنگ مناسب برای خانم‌ها ، به‌طور تقریبی با تمامی سنین سازگاری دارند. النگو را می توان از جنس تمامی فلزات گرانبها ساخت كه می‌تواند ساده و غیر‌رسمی یا شیك و منحصر بفرد مخصوص مهمانی‌های خاص باشد.النگو هرگز از مد نمی‌افتد.هنگام انتخاب النگو می‌بایستی از اندازه‌ی دور مچ شخص استفاده ‌كننده آگاهی داشت. النگوهای كودكان نباید خیلی گشاد باشند كه از دست آنها به راحتی خارج شوند یا اینكه آنقدر تنگ باشند كه در صورت رشد دستشان به سرعت برایشان تنگ شوند.

 

النگوهای كوچك نوزادان را می‌توان حفظ كرد و از او به دیگران منتقل كرد، آنها میراث‌های اولیه‌ی جالبی می‌شوند. بر روی النگو‌های ضخیم‌تر می‌توان حكاكی‌هایی انجام داد كه بیانگر واقعه‌ایی خاص در زندگی شخص هستند . طراحی‌های موجود بر‌روی النگو‌ها می‌توانند نمادهای اجدادی، بیانگر اعتقادات مذهبی یا تنها طرحی ظریف برای جلوه بخشیدن به النگو باشند.

 

كودكان همواره با حركت النگو در دستشان ، والدین،پدر‌بزرگ و مادر‌بزرگ یا شخص هدیه دهنده را به‌خاطر می‌آورند.از آنجایی كه از النگو می‌توان به صورت روزانه استفاده كرد این زیور می‌تواند به بخشی از وجهه‌ی اجتماعی او مبدل شود. به این دلیل شخص همواره باید صدایی كه بر‌ اثر بر‌خورد النگو‌ها ایجاد می‌شود را در نظر داشته باشد.

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

نکاتی برای انتخاب و خرید النگو

النگو یکی از زیورآلاتی است که از گذشته تا کنون مورد توجه بوده است. در گذشته مردان از النگو در بازوهای خود و زنان در دست خود استفاده می کردند. این زیور آلات از فلزات گرانبها ساخته می شوند و می توانند بسیار گران قیمت و یا ساده باشند. شما می توانید طرح مورد نظر خود را سفارش دهید تا روی النگو برای شما حکاکی کنند. در این مقاله تلاش کردیم برای شما نکاتی را بیان کنیم که در هنگام خرید و انتخاب النگو لازم است به آن ها توجه کنید. النگو می تواند یک کادوی بسیار مناسب برای شما باشد. سعی کنید در روزهای خاص و شلوغ به خرید نروید و قبل از خرید تصمیم خود را گرفته باشید که چه نوع طلایی می خواهید. در هنگام خرید سعی کنید به عیار طلای خود دقت نمایید نه داخلی و خارجی بودن آن. همچنین رنگ پوست دست و این که بیشتر از چه نوع لباس ها و چه رنگ هایی استفاده می کنید می توانند از نکاتی باشند که برای انتخاب و خرید النگو باید به آن ها توجه کنید.</p>

طلا و جواهر چگونه آسیب می بینند؟

<p style="text-align: right;">طلا و جواهرات از مورد علاقه های بانوان ایرانی هستند که نگهداری از آن ها شرایط خاصی دارد. در این مقاله تلاش کرده ایم به شما راهکارهایی را ارائه دهیم تا راه های حفاظت از طلا و جواهرات خود را شناخته و از آن ها در برابر آسیب های محیطی و غیرمحیطی حفاظت کنیم. همچنین در این مقاله روش هایی برای تمیز کردن جواهرات مختلف به شما آموزش داده تا  بتوانید آن ها را از آسیب های محیطی حفظ کنید و طلاهایی تمیز و براق داشته باشید. </p>

النگو

النگو از جمله زیورآلاتی می باشد که طرفداران خاص خود را دارد. عیار آن ۱۸ است و به صورت پهن و باریک در طلا فروشی ها به فروش می رسد. هنگام تمیز کردن آن نباید با آب گرم آن را بشوییم یا از بنزیین استفاده کنیم

النگوی طلای زنانه

النگوی طلای زنانه دارای تنوع بسیاری است و محبوبیت فراوانی بین دیگر انواع طلای زنانه دارد.

چگونگی فهمیدن سایز النگوی طلا

النگو به عنوان یکی از اکسسوری های جواهرات، از گذشته مورد توجه بانوان و دختران بوده و هنوز هم به خصوص در کشور ما و کشورهای آسیایی مانند هند مورد توجه است. علاقه خانم ها به النگو فقط داشتن مدل های زیبا و شیک نیست، بلکه باید با توجه به اینکه النگو مدام در دست است و قابل برداشتن نیست، النگو متناسب با مچ دست داشته باشند که راحت باشد و آسیب نبیند. در این مقاله سعی شده است سایز های استاندارد و رایج النگو ها را با توضیحات کامل در اختیار شما قرار دهیم.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد