صندوق طلا بهتر است یا سکه؟
  • 2024-06-30

صندوق طلا بهتر است یا سکه؟

صندوق طلا یک محصول قابل سرمایه‌گذاری است که بسیاری از سرمایه گذاران به عنوان پوششی برای محافظت در برابر شکست های مالی به آن نگاه می کنند. این مدل از صندوق های سرمایه گذاری می توانند موجب تنوع بخشیدن به سبد سرمایه گذاری شما باشند. با این حال،کسب آگاهی و اطلاعات در این حوزه امری الزامی است که باید بدان دقت نمایید. برای مشاهده و بررسی قیمت جواهرات روی لینک کلیک نمایید.

 

 

صندوق طلا بخریم یا سکه؟

 

انبوهی از فلزات گرانبها وجود دارد، اما از میان آن ها طلا به عنوان یک سرمایه گذاری بسیار خوب، مورد توجه اکثر خریداران قرار می گیرد. به دلیل برخی عوامل تاثیرگذار مانند نقدینگی بالا و ظرفیت غلبه بر تورم، طلا یکی از سرمایه گذاری های مورد علاقه در بسیاری از کشورها است.

سرمایه گذاری طلا را می توان به اشکال مختلفی مانند خرید جواهرات، سکه، شمش، صندوق های سرمایه گذاری در بورس طلا و صندوق های طلا انجام داد. اگرچه مواقعی وجود دارد که بازارهای طلا شاهد کاهش قیمت طلا هستند، اما معمولاً برای مدت طولانی دوام نمی‌آورند و همیشه یک جهش قوی ایجاد می‌کنند. هنگامی که تصمیم خود را به سرمایه گذاری در طلا گرفتید، باید روش های سرمایه گذاری را با دقت تصمیم بگیرید.

اگر می ‌خواهید درباره طرح‌ های سرمایه ‌گذاری طلا و سایر حقایق مانند روش‌ های مختلف خرید و سرمایه ‌گذاری در طلا، نحوه سرمایه‌ گذاری آنلاین در انواع طلا مانند سرویس طلا و غیره و موارد دیگر بیشتر بدانید، در مکان مناسبی هستید.

 

 

صندوق طلا بخریم یا سکه؟

 

 

چگونه در طلا سرمایه گذاری کنیم

 

به مهم ترین بخش مربوط به نحوه سرمایه گذاری در طلا می رسیم. خوب، برخی از روش های متعارف و مدرن سرمایه گذاری طلا وجود دارد که توسط مردم ترجیح داده می شود. در اشکال متعارف، فقط خرید طلای فیزیکی به شکل جواهرات و سکه در گذشته بسیار رایج بود. این سناریو امروزه تغییر کرده است و سرمایه گذاران گزینه های بیشتری برای سرمایه گذاری مانند ETF طلا و صندوق های طلا دارند.

ETF  های طلا (صندوق های مبادله شده) مشابه خرید طلای فیزیکی هستند، اما تنها تفاوت آن ها این است که شما در واقع طلای فیزیکی را خریداری نمی کنید. شما مجبور نیستید برای ذخیره سازی طلای فیزیکی زحمت بکشید. بیایید کمی عمیق تر به تفاوت های بین روش های اصلی سرمایه گذاری طلا بپردازیم.

 

 

چرا باید سرمایه گذاری در صندوق طلا را ترجیح دهید؟

 

برای یک سرمایه گذار معمولی، مهمترین معیار ایمنی، نقدینگی و بازده سودآور است. هنگام سرمایه گذاری در صندوق طلا می توانید انتظار داشته باشید که تمام این معیارها را رعایت کنید. با این حال، برخی از سرمایه گذاران بازده طلا را بسیار بی ثبات می دانند، اما طلا ثابت می کند که در مواقع عدم اطمینان برای بسیاری از سرمایه گذاران پناهگاه امنی است. بیایید به نکاتی فکر کنیم که ثابت می کند سرمایه گذاری صندوق طلا می تواند تصمیم عاقلانه ای باشد:

 

1- مهم نیست که نرخ تورم چقدر باشد، بازده سرمایه گذاری طلا همیشه مطابق با آن بوده است. به طور خلاصه، می توان آن را یک سرمایه گذاری تورم کوبنده در نظر گرفت

 

2- یکی دیگر از عوامل مهمی که نیاز به سرمایه گذاری طلا دارد، نقدینگی است. صندوق طلا به نوعی نقدینگی عالی برای سرمایه گذاران فراهم می کند.

 

3- هر سرمایه گذاری دارای مزایا و معایبی است. اگر طرفدار نگهداری طلای فیزیکی نیستید، می توانید به سراغ صندوق طلا بروید. اگرچه طلا مانند سهام و اوراق قرضه یک سرمایه گذاری منفعل نیست که درآمد منظمی را در قالب سود و سهام برای شما فراهم کند، اما می تواند نقدینگی عالی برای شما فراهم کند و همچنین تورم را شکست دهد.

ظاهراً مزایای سرمایه گذاری در طلا معمولاً از معایب آن بیشتر است. به طور خلاصه، تمام سرمایه‌ گذارانی که در کوتاه‌ مدت به وجوه نیاز ندارند، می‌ توانند اوراق قرضه طلای مستقل را انتخاب کنند و برای سرمایه‌ گذارانی که نقدینگی را در اولویت قرار می ‌دهند، می ‌توانند صندوق طلا و وجوه طلا را انتخاب کنند.

 

 

مزایای مهم سرمایه گذاری در صندوق طلا

 

 

 

مزایای مهم سرمایه گذاری در صندوق طلا که فقط کارشناسان می دانند

 

بسیاری از مردم هر ساله سرمایه گذاری در صندوق طلا را انتخاب می کنند. سرمایه گذاری در طلا مزایای مختلفی دارد. طلا یکی از شناخته شده ترین دارایی ها برای سرمایه گذاری است که ایمنی را در مقایسه با سایر دارایی ها تضمین می کند. این نیز یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت طلا در هر سال است، زیرا تقاضا برای طلا سال به سال افزایش می یابد. نرخ طلا در سراسر جهان ثابت است که به مردم امکان سرمایه گذاری بیشتر را می دهد.

برخلاف سهام و اوراق قرضه، نیازی به داشتن دانش مالی عمیق در رابطه با سرمایه گذاری طلا ندارید. این روزها می توانید طلا را به صورت الکترونیکی نیز خریداری کنید. بسیار ایمن تر از فرم فیزیکی آن است. در طول سال ها، نرخ طلا به شدت افزایش یافته است. ممکن است بازده استثنایی به شما ندهد، اما در دراز مدت در مقایسه با سایر دارایی های سرمایه ای مانند سهام، اوراق قرضه و غیره ایمن تر و پایدارتر هستند.

ما شش مزیت سرمایه گذاری در صندوق طلا را که فقط متخصصان می دانند را بررسی کرده ایم و این مزایا به شرح زیر است:

 

 

1. محافظت در برابر خطرات تورم

 

وقتی سرمایه گذاری انجام می دهید به مرور زمان به دلیل تورم نوسان می کند و قیمت ها بالا و پایین می شود. به همین دلیل است که کارشناسان پیشنهاد می کنند به دلیل کاهش ارزش پول نقدی به مرور زمان، سرمایه گذاری نکنید.

با این حال، با طلا، احتمال افزایش نرخ بیشتر است و سرمایه گذاری در صندوق طلا از پس انداز شما در برابر خطرات تورمی محافظت می کند. اکثر مردم در طلا سرمایه گذاری می کنند و این یکی از بهترین سرمایه گذاری ها برای بلندمدت محسوب می شود.

 

 

2. برای آینده پول پس انداز کنید

 

سرمایه گذاری در طلا یکی از راه های آسان و مطمئن تر برای پس انداز پول برای آینده شماست. می توانید برای آینده خود روی سکه ها سرمایه گذاری کنید و هر طور که می خواهید آنها را تغییر دهید. سکه ها دارای گواهی اصالت هستند، بنابراین ممکن است مجبور شوید قیمت کمی بالاتر در مقایسه با نرخ بازار بپردازید.

قبل از خرید طلا، همیشه نرخ های کلان را بررسی کنید. هنگام خرید طلا، از کیفیت بالای طلا نیز اطمینان حاصل کنید و از فروشندگان بپرسید که آیا طلا را در مرحله بعدی بازخرید خواهند کرد یا خیر. این عامل امنیت را برای شما فراهم می کند.

 

 

3. خرید و فروش آسان

 

خرید و فروش طلا آسان است. شما می توانید طلا را از جواهر فروشی خریداری کنید و به دیگری بفروشید. با این حال، شما باید طلا را از جواهرات تایید شده و مورد اعتماد خریداری کنید. زیرا انواع مختلف طلا تقلبی در بازار وجود دارد. بهترین مزیت خرید صندوق طلا از صاحبان مورد اعتماد این است که آنها کیفیت طلای اصلی را به شما می دهند که خطر تقلب را به حداقل می رساند.

اگر در مراحل بعدی زندگی خود به پول نقد فوری نیاز دارید، می توانید طلا را بفروشید و فورا پول دریافت کنید. اگر نمی خواهید طلا را بفروشید، می توانید آن را به عنوان وثیقه نزد بانک نگه دارید و درخواست وام طلا کنید. بانک ها و مؤسسات مختلف به افرادی که به پول نقد فوری نیاز دارند وام طلا ارائه می دهند. همچنین می توانید جزئیات وام طلا را از کارشناسان مجرب در این حوزه بررسی کنید. 

 

 

مزایای مهم سرمایه گذاری در طلا

 

 

4. هزینه نگهداری

بهترین بخش در مورد سرمایه گذاری در صندوق طلا این است که نیازی به نگهداری ندارد. شما می توانید آن را امروز خریداری کنید و حتی پس از 100 سال، طلا به همان شکل باقی خواهد ماند. بیایید فرض کنیم که شما در املاک و مستغلات سرمایه گذاری کرده اید. از شما خواسته می شود که هر سال آن را به روز نگه دارید.

در نتیجه هزینه های نگهداری بالایی را بپردازید. هنگامی که یک کار تمام وقت دارید یا یک کارآفرین هستید، پیگیری تمام امور تعمیر و نگهداری نیز خسته کننده می شود.

از سوی دیگر، سرمایه گذاری طلا به هزینه نگهداری زیادی نیاز ندارد. می توانید آن را در قفسه بانک یا در خانه نگه دارید. طلا پیر نمی شود شما می توانید آخرین قیمت ها و روش های طلا را در ایندیا گلد برای هر ایالت یا شهر بررسی کنید. هر روز آخرین نرخ طلا را در اختیار شما قرار می دهد.

 

 

5. ثبات قیمت

 

یکی از بهترین مزایای سرمایه گذاری در صندوق طلا این است که ثبات قیمت را در مقایسه با سایر دارایی ها فراهم می کند. قیمت دارایی های طلا حتی زمانی که بازار در بحران است کاهش نمی یابد. بسیاری از مردم زمانی که بازار کاهش می یابد یا زمانی که مردم با مشکلات مالی مواجه می شوند به سمت سرمایه گذاری در صندوق طلا روی می آورند.

وقتی سرمایه گذاری طلا را با سهام مقایسه می کنید، قیمت پایین نمی آید. اگر یک توییت یا خبر بد در مورد یک شرکت وجود داشته باشد، ارزش سهام یا قیمت سهام شرکت بلافاصله به صفر می رسد. به گفته کارشناسان این یکی از مزایای قابل توجه سرمایه گذاری در صندوق طلا است.

 

 

6. مزایای مالیاتی

 

سرمایه گذاری های طلا به عنوان یک محصول غیر سهام در نظر گرفته می شود. این به شما این امکان را می دهد که پس از یک یا چند سال سرمایه گذاری، از سود سرمایه و مزایای مالیاتی بلندمدت بر روی این صندوق های طلا بهره مند شوید. می توان گفت که طلا یک سرمایه گذاری پایدار و مطمئن برای افرادی است که به دنبال سرمایه گذاری پول خود هستند. 

چند دلیل برای اینکه سرمایه گذاری در صندوق طلا یک ایده عالی است

در طول تاریخ، طلا یک کالای محبوب بوده است و در گذشته به عنوان ارز استفاده می شد. در زمان کنونی، طلا یک گزینه سرمایه گذاری بسیار عالی است. سرمایه گذاری در صندوق طلا بسیار رایج است.  با این حال، جدا از جذابیت احساسی، آیا طلا یک سرمایه گذاری اقتصادی است؟

 

صندوق طلا

 

 

چرا در طلا سرمایه گذاری کنیم؟

تا زمانی که پس انداز خود را عاقلانه سرمایه گذاری نکنید، طرح پس انداز شما به نتیجه مطلوب نمی رسد. همیشه با در نظر گرفتن اهداف مالی و ریسک پذیری گزینه های سرمایه گذاری خود را انتخاب کنید. 

 

1. پوششی در برابر تورم

 

هنگام سرمایه گذاری در صندوق طلا، باید تاثیر تورم بر بازدهی خود را در نظر داشته باشید. سرمایه گذاری طلا به عنوان محافظ در برابر تورم عمل می کند. تورم قدرت خرید ارز را کاهش می دهد. تورم در برخی موارد از نرخ بهره فراتر می رود و بازده واقعی سرمایه گذاری ها را منفی می کند.

 

 

2. گزینه های متعدد برای انتخاب

 

سرمایه گذاری شما در طلا لازم نیست فیزیکی باشد. شما می توانید سرمایه گذاری در طلا را به صورت آنلاین یا در قالب صندوق طلا نیز انتخاب کنید. جدای از گزینه های سرمایه گذاری فیزیکی و مجازی، چندین گزینه برای سرمایه گذاری طلا وجود دارد. وقتی قصد خرید طلا به شکل فیزیکی را دارید، انتخاب ‌ها از جواهرات و سکه گرفته تا شمش ‌ها متغیر است.

اگر می ‌خواهید روی طلا به صورت آنلاین سرمایه‌گذاری کنید، انتخاب ‌های شما طلای دیجیتال، ETF طلا یا صندوق‌ های سرمایه‌گذاری طلایی است. هر گزینه سرمایه گذاری، محاسن خود را دارد. شما می توانید موردی را انتخاب کنید که با ریسک و سیاست سرمایه گذاری و پس انداز شما مطابقت دارد. خرید اینترنتی طلا به اشکال مختلف مشکلات امنیتی و خلوص مربوط به خرید طلای سفید فیزیکی به عنوان سرمایه گذاری را از بین می برد.

 

 

3.   تنوع بخشیدن 

 

پرتفوی متنوع ریسک سرمایه گذاری شما را کاهش می دهد. هنگامی که برنامه پس انداز خود را انجام می دهید، محصولاتی را که ارتباط نزدیکی با یکدیگر ندارند در سبد خود بگنجانید. سرمایه گذاری در صندوق طلا نوسانات و ریسک کلی سبد شما را کاهش می دهد.

 

 

4. نقدینگی بالا

 

نقدینگی بالا یکی دیگر از مزایای سرمایه گذاری در صندوق طلا است. چه به صورت آنلاین روی طلا سرمایه گذاری کنید و چه آن را به صورت فیزیکی خریداری کنید، فروش طلا کار سختی نیست. هنگامی که شما به سرعت به سرمایه نیاز دارید، فروش دارایی های فیزیکی ممکن است یک چالش باشد اما نه طلا. شما می توانید به راحتی برای طلایی که دارید به صورت طلای دیجیتال یا ETF طلا خریدار پیدا کنید.

 

 

سخن پایانی

 

اگرچه سرمایه ‌گذاری ‌در صندوق های طلا مزایایی را که در بالا توضیح داده شد را ارائه می ‌کنند، اما هنگام انتخاب روش سرمایه ‌گذاری بهتر است با یک فرد متخصص و آگاه که دانش کافی در این حوزه را دارد یا کارشناسان سایت کافه طلا مشورت نمایید.

 

 

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

تفاوت سکه امامی و بهار آزادی چیست؟

سکه امامی و سکه بهار آزادی یکی از انواع سکه ها در ایران است که خرید و فروش آن ها به عنوان یکی از راه های مناسب برای سرمایه گذاری به شمار می آید. سکه امامی و سکه بهار آزادی دارای وزن و عیار یکسان هستند. در این مقاله نیز به تفاوت میان این دو سکه پرداخته ایم.

نحوه ساخت زیورآلات طلا و نقره

ساخت زیور آلات طلا و نقره یک امر بسیار تخصصی است و نحوه ساخت آن شامل مراحل مختلفی می باشد که در این مطلب به صورت کامل به آن ها پرداخته ایم. ساخت زیورآلات طلا و نقره باید با دقت بالا انجام گیرد و اگر به دنبال یادگیری آن هستید، باید به مراجع معتبر رجوع کنید.

تفاوت حلقه و انگشتر در چیست؟

حلقه و انگشتر هر دو زیورآلاتی هستند که روی انگشتان دست قرار می‌گیرند، اما تفاوت‌هایی در مورد طراحی، استفاده و معنی آن‌ها وجود دارد. حلقه‌ها معمولاً به عنوان نماد عشق، ازدواج یا وفاداری استفاده می‌شوند و می‌توانند به صورت تزئینی، سنتی یا مدرن باشند؛ اما انگشتر یک زیور قیمتی است که می‌تواند شامل سنگ‌های قیمتی مانند زمرد، الماس و… باشد

کد روی طلا چیست و چه معنی دارد؟

کدهای روی طلا نشان دهنده اصالت کالای شما هستند که به شکل های مختلفی روی طلا یا جواهر موردنظر شما حک می شوند. شناخت این کدها می تواند در حین خرید کمک بزرگی به شما در شناسایی کالای اصل از تقلبی کند.

اجرت ساخت طلا چقدر است؟

سوالی که برای تمامی خریداران طلا به وجود می آید این است که اجرت ساخت طلا چقدر است؟! به صورت کلی برای محاسبه اجرت ساخت طلا روش های متفاوتی وجود دارد علاوه بر آن عوامل بسیار مختلفی بر مقدار اجرت ساخت تاثیر گذار است که تمامی آن ها را در این مطلب شرح داده ایم.

روش انتخاب حلقه عروس که بهتر است بدانید؟

برای انتخاب حلقه عروس باید فاکتورهای متعددی را مدنظر قرار دهید، از مناسب بودن حلقه با بودجه شما گرفته تا نوع فلز و نگین به کار رفته روی آن. بهتر است در وهله اول دقت بیشتری برای انتخاب به خرج دهید تا از خرید خود پشیمان نشوید

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد